וועדת המדע והטכ’ בכנסת תקיים בשני (17.7) דיון בנושא “צו עסקאות גופים ציבוריים” בהקשר של הרשות הלאומית להגנת הסייבר

וועדת המדע והטכ’ בכנסת תקיים בשני (17.7) דיון בנושא “צו עסקאות גופים ציבוריים (שינוי התוספת לחוק) (תיקון), התשע”ז – 2017” בהקשר של הרשות הלאומית להגנת הסייבר. מדובר בבקשה של משה כחלון שר האוצר לתיקון הצו הקיים.

השר שלח מכתב ב- 2 ביולי 2017 אל ח”כ אורי מקלב יו”ר וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת בו הוא כותב בין היתר כי “חוק עסקאות גופים ציבוריים (תיקון מס’ 10)(העברת מסמך בדרך דיגיטלית), התשע”ו – 2016 ….  במסגרת התיקון לחוק נקבע כי בעיסקה למכירת נכס או למתן שירות, בין המדינה או גוף מתוקצב לבין ספק שהוא תושב ישראל, לא יועברו מסמכים אלא בדרך דיגיטלית … שר האוצר, באישור וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת הוסמך לשנות את התוספת בצו ובכלל זה לקבוע מועדי תחילה ותוקף של תחולה וסוגי עסקאות שהחובה לא תחול עליהם”.

“ביום 14 ביוני 2017 התקבל אישורה של הוועדה לצו שהוצע בשינויים מסויימים, וביניהם הוספת הרשות הלאומית להגנת הסייבר לתוספת לחוק כך שהתיקון לא יחול על עיסקה מסוג שבהתאם להוראות הרשות הלאומית אין להעביר ביחד אליה מסמכים דיגיטליים, לאחר שהשתכנעה בקיומם של שיקולי סייבר. התיקון נעשה במסגרת הדיון בוועדה מאחר שהרשות פנתה בשלב מאוחר. בהקשר זה יצויין כי במסגרת החוקית הקיימת לא ניתן להסמיך את הרשות לקביעת סוגי עסקאות שהתיקון בחוק לא יחל לגביהם”.

“… לאחר האישור בוועדה התברר כי אין לרשות הלאומית יכולת לבחון כל עיסקה ועיסקה, ועל כן מוצע לתקן את הצו כך שבמקום ההחרגה שנקבעה לגבי הרשות ייקבע כי התיקון לחוק לא יחול אם וועדת המכרזים החליטה לגבי התקשרות מסויימת כי יש מניעה בשל שיקולי הגנת הסייבר להעברת מסמך בשל התקשרות בדרך דיגיטלית. ככל שוועדת המכרזים תסבור שיש מניעה כאמור עבור התקשרות מסויימת, לא יחול התיקון לחוק על ההתקשרות והיא תהיה פטורה בהתאם לתוספות לחוק”.