וועדת הכספים תדון ברביעי בנושא “התקשרות חברת הנסיעות הממשלתית ‘ענבל’ בהסכם לאספקת מע’ טכ’ של שירותי תיירות בשווי מאות אלפי שקלים (ובמחזור של מיליוני שקלים) בפטור ממכרז מזה למעלה מעשר שנים”

וועדת הכספים תדון ביום רביעי הקרוב (14.2.2018) בהצעה ל’דיון מהיר’ בנושא “התקשרות חברת הנסיעות הממשלתית ‘ענבל’ בהסכם לאספקת מערכות טכנולוגיות של שירותי תיירות בשווי מאות אלפי שקלים (ובמחזור של מיליוני שקלים) בפטור ממכרז מזה למעלה מעשר שנים”. ב- 29 בינואר דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה על כך שנשיאות הכנסת אישרה את הדיון המהיר בנושא.

ח”כ מיקי לוי ואורן אסף חזן, יוזמי הדיון המהיר, כתבו על נושא זה:

“חברת ‘ענבל’, חברת הנסיעות הממשלתית, מתקשרת מזה כעשר שנים בפטור ממכרז עם חברת ‘אמדאוס’ (מדובר באספקה של מערכות טכנולוגיות של שירותי תיירות מתקדמים ובעיקרם תוכנה להזמנת כרטיסי טיסה ושירותי תיירות).

“התקשרות זו מוארכת מעת לעת על-ידי חברת ‘ענבל’, זאת ללא נימוק וללא אפשרות לחברות המתחרות להציע הצעות, אשר סביר להניח כי יוזילו את העלויות למדינה.

“יצויין כי בענף זה התחרות בין החברת הינה מי ישלם יותר למדינה בגין השירות. באין תחרות, סביר להניח כי הסכום המועבר למדינה באמצעות ‘ענבל’ הוא נמוך ומינימלי.

“בשוק בישראל יש מספר חברות אשר יכולות לספק שירותים זהים, המבוססים על תשתית דומה מבחינה טכנולוגית, אולם התנהלותה של חברת ‘ענבל’ הפכה את חברת ‘אמדאוס’ לספקית הבלעדית של שירותי תעופה ותיירות לרשויות המדינה, זאת ללא תחרות הוגנת אשר תאפשר לחברות הנוספות בשוק להציע שירות זהה.

“זאת ועוד, שווי ההתקשרות של חברת ‘ענבל’ עם חברת ‘אמדאוס’ מוערך במחזור של מיליוני דולרים (25,000,000$).

“משיח עם משרד האוצר בחודשים האחרונים עולה כי בכוונתם להמשיך את ההתקשרות של חברת ‘ענבל’ בפטור ממכרז עם חברת ‘אמדאוס’.

“נוכח הצורך לקדם הליך שקוף, תחרותי, שיאפשר גם הפחתת מחירים וביקורת, אבקש כי וועדת הכספים דיון דחוף בעניין”.