וועדת הכספים בכנסת תדון בנושא “הדלק שוב מתייקר – וממשלת ישראל אינה מקדמת את המעבר לתחבורה חשמלית חסכונית וירוקה”

וועדת הכספים בכנסת תדון ביום שני (28.5.2018) בנושא “הדלק שוב מתייקר – וממשלת ישראל אינה מקדמת את המעבר לתחבורה חשמלית חסכונית וירוקה”.

מדובר בהצעה ל’דיון מהיר’ שהוגשה בידי ח”כ איתן ברושי. במכתב ששיגר ח”כ ברושי ב- 6 במאי 2018 אל יו”ר הכנסת נאמר: “השבוע התבשרו אזרחי ישראל על עלייה נוספת במחירי הדלק, בשיעור של לא פחות מ- 5%.

“למעט הפסקה זמנית בחודש שעבר, מחירי הדלק בישראל עולים ברצף, ומאז ינואר 2017 מחירי הדלק התייקרו ב- 55 אגורות לליטר.

“ההוצאה על דלקים בתחבורה היא רכיב משמעותי מההוצאות השוטפות של משקי-הבית בישראל, המתווספת לנטל הכלכלי ויוקר המחייה כולו.

“כחלק מהפיתרון לבעייה זו, צריכה ממשלת ישראל לקדם מעבר לתחבורה חשמלית, להציב יעדים ולהעמיד את התנאים הרגולטוריים, התמיכות והמענקים הדרושים לשם כך. תחבורה ציבורית היא סביבתית ויעילה, היא תפחית את התלות של ישראל בנפט ותוביל לצמצום פליטות המזהמים, במיוחד במרכזי הערים.

“בנוסף, היא חסכונית יותר עבור הצרכן, שמחליף את עלויות הבנזין והסולר בעלות החשמל הנמוכה, ויכולה להוביל לחיסכון של אלפי שקלים בשנה למשק בית.

“על כבישי המדינות המפותחות כבר נוסעות אלפי מכוניות חשמליות ומדינות רבות אף הצהירו שבשנים הקרובות יאסרו לחלוטין מכירת רכבים המונעים בדלק. בתחום זה ישראל מפגרת באופן משמעותי אחרי העולם.

“מסיבות אלו, ולאור התייקרות מחירי הדלק השבוע, אבקש לקיים דיון דחוף בוועדת הכספים, לבחון את תוכניות ומדיניות הממשלה בנושא, לברר מה נעשה ובעיקר מה לא נעשה”.