דיווח: IBM הסכימה לאפשר לפקידים של משרד ה- IT הסיני לבחון במקום מאובטח ומבוקר את קוד המקור הקנייני של מקצת ממוצריה

19:16 17.10.2015

קטגוריות: סין (BRIC)

תגים: , , ,

העיתון וול סטריט ג’ורנל דיווח בסוף השבוע כי חברת IBM הסכימה לאפשר לפקידים של משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע סין לבחון במקום מאובטח ומבוקר את קוד המקור הקנייני של מקצת ממוצריה.

עדיין לא ברור מהם המוצרים שיבמ תאפשר בדיקתם בידי הסינים או כמה זמן יוכלו הסינים לבחון את המוצרים.

בכך תהיה יבמ חברת ההיי-טק האמריקנית הראשונה הנעתרת לדרישת הסינים בנושא זה. סין לוחצת על החברות האמריקניות לספק לה את קוד המקור כדי להוכיח שאין כל סיכון אבטחה במוצרים ואלה מצידן, ובתמיכת המימשל, מפגינות חזית מאוחדת נגד התביעה הסינית.

Steve Mills  סגן נשיא בכיר של החברה פירסם לראשונה את הדבר בנאו שנשא בבייג’ין ב- 15.10.2015 ואמר כי חברתו זקוקה לתמיכה ממשלתית כדי להמשיך את צמיחת פעילות החברה בסין.

ב- 16 באוקטובר 2015 הודיעה יבמ כי במספר מדינות היא מיסדה יכולת לניהול בחינות מוגבלות בסביבה המפוקחת על-ידה [‘technology demonstration centers’] ותחת פרוצדורות נוקשות [כדי למנוע העתקה או שינויים בקוד המקור של התוכנה], וזאת במטרה להבטיח ללקוחותיה ולאחרים שאין לגופי צד ג’ דרך כלשהי לחדור לטכנולוגיה שלה.

יבמ הדגישה בהודעתה כי אינה מאפשרת גישה ממשלתית לנתונים לגבי לקוחותיה והוא אינה מקימה “דלתות אחוריות” [back doors] לטכנולוגיה שלה.

חברת המחקר Forrester Research מעריכה כי היקף שוק טכנולוגיית המידע הסיני הסתכם בשנת 2014 ב- 136 מיליארד דולר, נתון המושך חברות אמריקניות רבות לפעול בה.

הערה: הידיעה פורסמה לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה ב- 17.10.2015 בשעה 19:16; עדכון: 20 באוקטובר בשעה 17:54.