וול סטריט ג’ורנל: בעקבות כשלי האבטחה האחרונים במגזר הארגוני והממשלתי: ביטוח סייבר הוא מוצר הביטוח בעל הגידול המהיר ביותר בארה”ב

העיתון  Wall Street Journal פירסם ידיעה לפיה בעקבות כשלי האבטחה האחרונים במגזר הארגוני והממשלתי, בארצות הברית, ביטוח סייבר [Cyberinsurance] הוא מוצר הביטוח בעל הגידול המהיר ביותר בארה”ב.

כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה, הסנטור Mark Warner  (שבשנה הבאה יהפוך לנציג הדמוקרטי הבכיר ביותר ב- Senate Intelligence Committee) כבר דורש חקירה בעקבות הדיווח של  Yahoo על פריצה נוספת של האקרים למערכות שלה שאירעה באוגוסט 2013. זאת בנפרד מהמקרה שדווח בספטמבר (בו נפגעו חצי מיליארד חשבונות משתמשים). בפריצה ‘החדשה’ נפגעו חשבונות של יותר ממיליארד משתמשים.

לדברי חברת הייעוץ PricewaterhouseCoopers, PwC, שוק ביטוח הסייבר הארגוני המסתכם כיום ב- 3 מיליארד דולר יגדל ל- 5.7 מיליארד דולר בפרמיות ב- 2020. גידול זה מנוגד למצב בסוגי ביטוח אחרים בהם לא היה שינוי במחירים או אפילו נרמה ירידה וזאת בשל היעדר ‘קטסטרופות’ בשנים האחרונות.

ההערכות בענף הן שהביקוש הגובר יאפשר לחברות הביטוח להעלות את התעריפים של ביטוח הסייבר בשיעורים של בין 5% ל- 10% בשנת 2017.

בניגוד למקרים של אסונות טבע או תאונות דרכים הרי שלחברות הביטוח אין נתונים אקטואריים להתבסס עליהם כשהם מתמחרים תוכניות ביטוח סייבר.