התקשרות של משרד הבריאות בפטור ממכרז עם חברת SAP עבור רישיונות ERP לבתי-החולים; היקף כספי: 55 מיליון ₪

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק: חברת SAP

מהות ההתקשרות: רכישה ותחזוקה של רישיונות ERP לצורך בתי-החולים הממשלתיים הכלליים בפרוייקט מזור

היקף ההתקשרות המבוקש: 74.756 מיליון ₪ כולל מע”מ (57.107 מיליון עד תום שנת 2020 ולכל אחת משנות האופציה – 5.5.883 מיליון ₪.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור ממכרז הממשלתית בכפוף לתנאים מסויימים

היקף ההתקשרות המאושר: 55 מיליון ₪ כולל מע”מ

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית אישרה את ההתקשרות  בכפוף לתנאים שונים ובהם: משרד הבריאות יבחן את האפשרות לשפר את אופן פרישת התשלומים כך שהתשלום עבור הרישיונות יבוצע לפי השימוש בפועל או לחילופין פריסת התשלום תיעשה על פני חמש שנים; המשרד ידווח פעמיים בשנה לוועדת המכרזים המשרדית על קצב הגידול בשימוש ברישיונות ועל סטטוס התקדמות הפרוייקט; יישום כל ההיבטים הכספיים של מערכת ה- ERP ייעשה בהתאם להנחיות אגף החשב הכללי בנושא.

בהחלטתה כותבת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית כי משרד הבריאות החל בתהליכי הקמת מערכת ERP ופרישתה שתתמוך בכל תהליכי הליבה המתבצעים בבתי-החולים (פיננסיים, קליניים ומשאבי אנוש) כך שאלו יבוצעו במערכת אחת אחודה [פרוייקט מזור].

לאחר בחינת כלל האפשרויות להקמת המערכת, הוחלט כי יהיה נכון לפתח את המערכת על בסיס מערכת נמ”ר המשמשת את המשרד לניהול תהליכי העבודה האדמיניסטרטיביים והקליניים אשר הופעלה ע”י נמ”ר וכיום המשרד נמצא בעיצומו של תהליך קבלת האחריות על המערכת.

במסגרת פרוייקט מזור תוחלף מערכת אביב המשמשת לניהול התהליכים הלוגיסטיים בבתי-החולים ומערכות נוספות המשמשות לניהול תהליכים שונים בבתי-החולים, כאשר כיום בכל מוסד קיימת מערכת אחרת. כמו כן  במסגרת הפרוייקט יבסס משרד הבריאות תשתית ידע ויכולת להפעלת המערכת באופן עצמאי במטרה לנתק את התלות בגורמים חיצוניים. המערכת תפותח על בסיס נמ”ר ועל-גבי פלטפורמות SAP אשר התשתית שלה מותקנת באופן מלא בבתי-החולים הממשלתיים.

ביוני 2014 אישרה וועדת הפטור התקשרות המשך עם חברת HP לצורך הקמה ופרישה של מערכת ERP בבתי-החולים הממשלתיים לתקופה של 1.3.2014-28.2.2020 בעלות כוללת של 80 מיליון ₪. האישור ניתן בכפוף למספר תנאים.

הוקם גם צוות לבחינת משמעויות סיום ההתקשרות עם חברת SAP ישראל. הצוות הגיש דו”ח מסכם והמליץ על המשך ההתקשרות עם החברה. בעקבות הדו”ח מינתה החשבת הכללית במשרד האוצר ביום 20.5.2015 צוות בראשות החשבונאי הראשי והאחראי על יחידת מרכב”ה, לניהול מו”מ עם חברת SAP בנוגע להארכת הסכם מרכב”ה.

במקביל ובתיאום עם הצוות מטעם החשב הכללי קיים משרד הבריאות מו”מ על חברת SAP לצורך גיבוש הסכם לרכישות רישוי ותחזוקה עבור פרוייקט מזור. במסגרת משא ומתן זה השיג המשרד הסכם כולל אשר הביא לידי ביטוי את הייחודיות של משתמשי מערכת הבריאות בבתי-החולים, הרישיונות הקיימים בנמ”ר וצפי פרישת פרוייקט מזור באופן שהביא למקסום התועלת של המשרד מההסכם בעלויות הנמוכות ביותר שניתן היה להשיג לתפיסתו.

יאיר פראנק ראש רשות התקשוב הממשלתי חיווה דעתו והמליץ לאשר את ההתקשרות.