התעבורה הניידת הגיעה ל- 1.4 טרה-בייט בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים ריו 2016

התעבורה הניידת הגיעה ל- 1.4 TB בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בברזיל ב- 5 באוגוסט [Summer Olympic Games in Rio de Janeiro]. כך הודיע רגולטור התקשורת של ברזיל [National Telecommunications Agency, Anatel]. מדובר בנתון כמעט כפול בהשוואה למשחק הגמר של הגביע העולמי בשנת 2014 בברזיל [2014 World Cup]: מ- 0.7 TB ל- 1.4 TB. לפני שנתיים הממוצע היה 18 תמונות שנשלחו/התקבלו לצופה ועתה מדובר ב- 36 תמונות. לדברי הרגולטור, לא היו עומסים כבדים או הפרעות לקליטת אותות ברשתות הניידות.

Phunware: משתמשי האינטרנט סבורים שהמובייל מספק תוכן טוב יותר מאשר צפייה במשחקים באמצעות הטלוויזיה

2016 Rio Olympics: The Year of Mobile, דו”ח של חברת Phunware  שפורסם ב- 2 באוגוסט  2016 אומר כי משתמשי האינטרנט סבורים שהמובייל מספק תוכן טוב של המשחקים האולימפיים יותר מאשר צפייה מסורתית במשחקים באמצעות הטלוויזיה וגם בשל הנוחות בשימוש במובייל לעומת הטלוויזיה. בסקר שערכה החברה אמרו 54% מהנשאלים כי המובייל מאפשר להם לצפות באירועים חיים מהמשחקים מייד עם התרחשותם. 50% מהנשאלים כי המובייל מאפשר להם לצפות באירועים מהמשחקים ולצפות בתוכן עפ”י דרישה (on demand) כאשר הדבר הכי נוח למשתמש. הדבר חשוב ביותר לאור העובדה שמרבית האירועים בברזיל הם בעת שהאמריקנים נמצאים במקומות העבודה שלהם ומכשיר המובייל הרבה יותר זמין מאשר מכשיר הטלוויזיה.

Nielsen: ירידה במספר הצופים בטקס הפתיחה של ריו 2016 לעומת לונדון 2012

חברת המדידה Nielsen אומרת כי מספר הצופים בטקס הפתיחה של ריו 2016 באמצעות שידורי NBC של Comcast הגיע ל- 26.5 מיליון איש. מדובר בירידה בשיעור של 35%(-) לעומת טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים לונדון 2012 בו צפו 40.7 מיליון איש וכן בנתון הנמוך ביותר מאז המשחקים האולימפיים באתונה יוון בשנת 2004. המגמה המשיכה גם במוצאי שבת 6 באוגוסט 2016 עם 20.7 מיליון צופים בשידורי ה- NBC, ירידה בשיעור של 28%(-) לעומת 28.7 מיליון איש שצפו בשידורים בערב התחרויות הראשון בלונדון. NBC הבטיחה את זכויות השידור עד שנת 2032 כשההשקעה שלה לגבי משחקי ריו היא בהיקף של 1.2 מיליארד דולר.

Kantar Media: ירידה במספר הפרסומות בשידורי ריו 2016 לעומת לונדון 2012

חברת המדידה Kantar Media אומרת כי למרות תלונות הצופים על כמות גדולה מידי של פרסומות במהלך שידורי טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים קיץ ריו 2016 הרי שבפועל מדובר בכמות פרסומות קטנה יותר מאשר זו בעת משחקי הפתיחה של המשחקים האולימפיים שהיו בלונדון 2012. התלונות של הצופים הופיעו ברשתות החברתיות. לדברי קנטר מדיה, בערב הפתיחה של ריו היו 72 פרסומות במהלך שידור שנמשך 4.5 שעות: 41 דקות ו- 30 שניות של פרסומות המהלך פרק הזמן הזה. מדובר בנתונים נמוכים מאלה שבמשחקי לונדון 2012.