השירות הבולאי מנפיק (א’, 27.5) שני בולים חדשים המוקדשים לחדשנות בצה”ל: כיפת ברזל והגנת סייבר

השירות הבולאי של חברת דואר ישראל מנפיק (יום ראשון, 27.5.2018) שני בולים חדשים המוקדשים לחדשנות בצה”ל: כיפת ברזל והגנת סייבר.

“ביטחונה של מדינת ישראל מופקד בידי חיילי צה”ל אשר ביחד עם גופי הביטחון האחרים ובסיוע התעשיות הביטחוניות עושים לילות כימים בשמירה על גבולותיה ובהגנה על תושביה”, נאמר בעלון ההסבר לבולים החדשים שמנפיק השירות הבולאי.

“צה”ל נדרש לא רק להתמודד בחיי היום יום עם שורה ארוכה של אמצעי לחימה הנמצאים ברשות אויבי המדינה בכל החזיתות, אלא גם להתעדכן ללא הרף ולפתח אמצעי הגנה מתקדמים אל מול הדרכים החדשות והמתוחכמות שבהן בוחר באוייב לתקוף את ישראל.

לגבי הבול המוקדש לנושא הגנת הסייבר, נאמר בעלון ההסבר: “מדינת ישראל היא מדינה מתוחכמת הניצבת בחזית הטכנולוגיה העולמית ומערכות מחשב מתקדמות ויעילות משולבות בה בכל תחומי המינהל והכלכלה. עולם הסייבר העומד בבסיס כל זה מורכב ממערכות תקשורת, מחשוב ובקרה, מהמידע השמור בהן, ומיחסי הגומלין שבין משתמשי המערכת.

“לצד התועלת הרבה שיש במערכות אלו, קיימת גם סכנה גדולה לפגיעה במערכות החיוניות על-ידי אוייבים חורשי רע. איומים אלו כוללים בין היתר חדירה למערכת לצורך גניבת נתונים מסווגים ולגרימת נזק לתהליכי העבודה התלויים במערכות המידע.

“על-מנת להתמודד עם איומים אלו הוקמה באגף התקשוב בצה”ל חטיבת ההגנה בסייבר, אשר בשיתוף עם גורמי ביטחון נוספים עוסקת במיפוי המערכות, באיתור נקודות תורפה אפשריות ובפיתוח תהליכים ושיטות הגנה לניטרול תקיפות הסייבר.

“מדובר בעולם מתוחכם המשתנה ללא הרף, ומן הגברים והנשים הפועלים בתחום נדרשת יכולת גבוהה של חדשנות, של יצירתיות ושל חשיבה פורצת דרך שיאפשרו להקדים את צעדי האוייב.

“לצד התועלת הביטחונית שמפיקה ישראל מעיסוק בתחום זה, קיימת גם תועלת כלכלית יקרת ערך, שכן רבים מן העוסקים בתחום בצה”ל משתלבים בתום תקופת שירותם הצבאי בתעשיית ההיי-טק הישראלית, ותורמים את חלקם להצלחתה”.

במקביל להופעת הבולים ומעטפות יום ראשון, הדואר מבצע גם החתמה של הבולים, לטובת האספנים: ההחתמה של הבול המוקדש לכיפת ברזל תהיה בבית הדואר בעיר שדרות ואילו ההחתמה של הבול המוקדש להגנת הסייבר תהיה בסניף הדואר ‘הקריה’ הממוקם בבניין משרדי הממשלה  מול הקרייה בתל אביב.