השבתת הטיסות הממושכת ב- British Airways: איגוד העובדים הבריטי GMB טוען שהגורם לתקלות הוא מיקור-החוץ של עבודות לחברת TCS ההודית; מנכ”ל החברה: בעיות של נחשולי מתח חשמלי

15:34 02.06.2017

קטגוריות: מיקור-חוץ תעופה/תחבורה/תיירות

את הכותרות בסוף השבוע האחרון תפסה השבתת הטיסות הממושכת בחברת התעופה הבריטית British Airways. התקלה גרמה לביטול טיסות ולדחייה של יותר מאלף טיסות במשך שלושה ימים רצופים. היא השפיעה על מערכת ההזמנות של החברה, ניהול המזוודות, יישומוני טלפונים ניידים, ודלפקי הצ’ק-אין בנמלי התעופה היתרו וגייטוויק בלונדון.

Mick Rix מאיגוד העובדים הבריטי GMB טוען שהגורם לתקלות הוא מיקור-החוץ של עבודות לחברת  Tata Consultancy Services , TCS ההודית. לדבריו הכל היה יכול להימנע. בשנת 2016 ביצעה החברה פיטורי מאות מישרות והעבירה את העבודה בתחום ה- IT להודו, צעדים שהניבו לחברה חיסון כספי משמעותי.

לעומת זאת, Alex Cruz  מנכ”ל החברה אומר כי מדובר בבעיות של נחשולי מתח חשמלי במרכזי הנתונים בבריטניה, שאירעה בשבת שעברה (27.5) בבוקר וכי אין קשר לעבודה הנעשית בהודו.

התקלה נמשכה מספר דקות אולם מערכת הגיבוי, שהייתה אמורה להתחיל לפעול, נכשלה בכך.

לדבריו, נערכת עתה חקירה מקיפה וממצה לגבי כל הנסיבות ומדוע התרחשה התקלה הזאת. “לעולם לא נתפשר על בטחון ושלמות מערכות טכנולוגיית המידע שלנו”, הדגיש. המנכ”ל התחייב כי קריסה מעיין זו לא תתרחש שוב בחברה.

בוידיאו שהועלה לחשבון הטוויטר של בריטיש איווייס התנצל המנכ”ל בפני הנוסעים על מה שקרה. הוא הוסיף כי אין בכוונתו להתפטר בעקבות התקלה הממושכת.

ואולם, מומחי IT ומומחי תעופה בבריטניה הביעו ספק לגבי ההסברים של חברת התעופה. ה- BBC פירסם באתר שלו כי Howard Wheeldon אנליסט התעופה וההגנה העצמאי כינה את הסבר החברה כ”פשטני מידי”.