העליון קיבל חלקית בקשה של Google Ireland: ביקשה דיון מאוחד ב- 2 תובענות שונות נגדה ב- 2 בתי-משפט שונים; העליון החליט שאותו מותב של בית-משפט אחד ידון ב- 2 התובענות

18:52 04.03.2017

קטגוריות: כללי משפט

תגים: ,

בית-המשפט העליון קיבל חלקית בקשה של חברת  Google Ireland Limited אשר ביקשה לאחד הדיון בשתי תובענות שונות ונפרדות נגדה שנקבעו לשני בתי-משפט שונים [האחת בבית-המשפט המחוזי בתל אביב והשנייה בבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד].

העליון החליט שאותו מותב של בית-משפט אחד ידון בשתי התובענות והוא שיחליט לגבי המשך הטיפול בשתי התביעות הללו.

נגד חברת  Google Ireland Limited ונגד חברת גוגל ישראל הוגשו שתי תביעות נפרדות, האחת ע”י פסטו הראל שמש בע”מ והשנייה ע”י חברת ויוה מדיה בע”מ. באחת מהתובענות נמחקה בהסכמה חברת גוגל ישראל מהתביעה.

כבוד השופטת ענת ברון כותבת בין היתר בהחלטתה כי “… בבקשה נטען כי שתי התובענות עוסקות באותו עניין עצמו, והוא ביטול התקשרויות עם המשיבות על ידי המבקשת [גוגל אירלנד], בנוגע לשירות פרסום מקוון שהיא מספקת ושתי המשיבות עשו בו שימוש. לטענת המבקשת, בשתי התובענות נתבעים ממנה כספים שהיא חבה כנטען על רקע ההתקשרויות וביטולן (…) בנסיבות אלה טוענת המבקשת כי מתעוררות בשני ההליכים שאלות עובדתיות ומשפטיות דומות, שעיקרן בנסיבות של ביטול ההסכמים הנדונים והתוצאות הנובעות מכך, ואיחוד הדיון יביא אפוא לייעולו וימנע סיכון למתן החלטות שיפוטיות סותרות”.

השופטת ברון מציינת כי המשיבות מתנגדות לבקשה וכי “לא ניתן לקבוע שישנה השקה בין ההליכים. עוד נטען שכל אחד מכתבי התביעה נסמך על מסכת עובדתית נפרדת; כל משיבה והמערכת ההסכמית שלה עם המבקשות; יש ביניהן הבדלים מבחינת ההיקף והנסיבות כמו גם בסעדים המבוקשים בתובענות; ועיקר הדיון עתיד להתמקד בסוגיות העובדתיות ללא שמתעוררות שאלות משפטיות משמעותיות (…) נטען כי איחוד הדיון לא יביא אלא לסרבולו ולהכבדה על המשיבות”.

השופטת ענן ברון כותבת בהחלטתה כי “לאחר עיון בבקשה, בתגובה ובתיקי ההליכים במערכת ‘נט המשפט’, באתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להתקבל חלקית, במובן זה ששני ההליכים יישמעו לפני מותב אחד (…) בנסיבות אלה לא ניתן לומר בשלב זה אם איחוד הדיון יביא בהכרח לייעולו או שההכרעה בהליך האחד תשליך על האחר, ומשכך סבורתני כי ראוי ששתי התובענות יובאו בפני אותו מותב, והוא שיחליט לפי חוכמתו כיצד לנהוג בהן”.

השופטת הורתה על העברת הדיון בתיק שבבית-המשפט המחוזי בתל אביב [בו טרם התקיימו דיונים כלשהם] לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד שם כבר מתנהל הדיון בתיק השני [בו התקיימו מספר ישיבות קדם-משפט, והצדדים מקיימים הליכי גילוי מסמכים]. כאמור, אותו הרכב בית-משפט ידון בשני התיקים הללו.