הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: מכרז לקבלת שירותי ייעוץ בתחום מערכות מידע

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה והתעשייה/הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים

נושא המכרז: מכרז לקבלת שירותי ייעוץ בתחום מערכות מידע

מס’ המכרז: 32/16

תאריך פרסום: 1 באוגוסט 2016

מועד אחרון: 6 באוקטובר 2016

הערות: הסוכנות מופקדת על הטיפול הייעודי בפיתוח מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. בישראל יש יותר מ- 400,000 עסקים קטנים ובינוניים. במסגרת תפקידה, הסוכנות מפעילה תוכניות רבות שמטרתן קידום מגזר העסקים האמורים, לרבות סיוע לצמיחת העסקים על ידי גידול במכירות וביצוא, גידול ברווחיות, שיפור ביצוע העסקים, שיפור רמת רווחיות, שיפור ההישרדות, התרחבות מבוקרת (הכוללת קליטת עובדים נוספים ו/או העלאת שכר העובדים הקיימים) וכן הפעלת תכניות ייעוץ.

כיום הסוכנות מנהלת את פעילותה באמצעות מספר מערכות מחשוב אשר פותחו על-ידי גורמים שונים ומבוססות על פלטפורמות שונות. לא קיימת מערכת ייעודית אחת לטובת ניהול כלל פעילות הסוכנות. כמו כן, אין שימוש בפורמט מחשובי אחיד ומסונכרן בין היחידות השונות של הסוכנות ובינן לבין הגופים החיצוניים.

לאור זאת, הסוכנות החליטה לפתח מערכת מחשוב ייעודית אינטרגרטיבית אחת לטובת ניהול כלל פעילותה. המערכת תתבסס על פורטל מחשובי אחיד ותשמש כלי לניהול תהליכי העבודה בסוכנות ובמערך המעוף (מערך השטח של הסוכנות), תוך מתן אפשרות לסוכנות לניהול התקשרויות עם גופים חיצוניים; לביצוע בקרה על כלי הסיוע הניתנים לעסקים ויזמים ועל פעילות ספקי הסוכנות וכן תאפשר ניתוח נתונים אשר יאספו במהלך הפעילויות על מנת ללמוד על מצב העסקים והיזמים, אפקטיביות כלי הסיוע, ניהול בסיסי מידע ועוד.

בהתאם, התקשרה הסוכנות עם חברת מלם מערכות בע”מ לשם פיתוח מערכת המחשוב בטכנולוגיית Microsoft ועם חברת ארנסט יאנג (ישראל) בע”מ לצורך ליווי הליך הפיתוח.  ההתקשרות עם החברה המלווה עומדת בפני סיום אך טרם הושלם פיתוח מערכת המחשוב.

במסגרת המכרז, המשרד מעוניין להתקשר עם חברה אשר תייעץ לסוכנות בתחום מערכות המידע ותלווה את הסוכנות והחברה המפתחת בתהליך פיתוח מערכת המחשוב. במסגרת זאת תפעל החברה הזוכה במכרז להמשך ליווי הפיתוח של מערכת המחשוב בהתאם לאיפיון שנעשה, עד להשלמתה הסופית  וליווי הטמעתה.