המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: מכרז לקבלת הצעות להפעלת תוכנית “מצוינגב-גליל”

הגוף המפרסם: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

נושא המכרז: מכרז לקבלת הצעות להפעלת תוכנית “מצוינגב-גליל”

מס’ המכרז: 9/16

תאריך פרסום: 1 בדצמבר 2016

מועד אחרון: 26 בדצמבר 2016

הערות: מוזמנות הצעות לתכנון, ביצוע והפעלה של תוכנית “מצוינגב-גליל” ברשויות המקומיות בנגב ובגליל, עבור המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

“מצוינות פירושה מכלול ההתנהגויות והפעולות החותרות להשתפרות מתמדת ומאפשרות מיצוי הפוטנציאל האישי על כל היבטיו. המצוינות הנה אורח חיים. אנשים בעלי נטייה למצוינות מאופיינים במספר סגולות: מוטיבציה פנימית חזקה המניעה אותם בהתמדה, סקרניים, יצירתיים, מעדיפים גירויים חדשים על פני מוכרים, מעדיפים מורכבות,  בעלי רצון להתעלות ולהתמקצעות,  בעלי תחושת ערך,  אחריותיות,  עצמאות ומוקד שליטה פנימי. המצוין מציב לעצמו מטרות וחותר להגשמתן.

“ההון האנושי של מדינת ישראל הינו המשאב האיכותי המרכזי העומד לרשותה בהתמודדות עם אתגרים שמציבה בפנינו המאה ה- 21. השקעה בטיפוח כישרונותיהם של התלמידים עתירי היכולות המצטיינים מהווה נדבך חיוני בהכשרת דור העתיד של מדענים, יוצרים ופורצי דרך. התלמידים של היום יחיו בעולם הגלובלי של מחר.  עולם זה נתון לשינויים מהירים עם סביבה דינמית ומשתנה. יש להכין את התלמידים לאפשרויות העצומות הנפרשות בפניהם תוך חידוד ראייה מוטית עתיד ויכולת תפקוד בתנאים של אי ודאות.

“חברה השואפת להתקדם ולהתפתח מתבססת על פרטים השואפים למצוינות, ומצטיינים המאפשרים התעלות חברתית במגוון ההיבטים הבונים חברה, המצוינות הינה אורח חיים הכולל היבטים רגשיים, חברתיים וערכיים”.

על-פי הנתונים הקיימים (מספר הניגשים לבגרות ומספר הניגשים לבגרות בתחומי המדעים) אחוז התלמידים המצטיינים ביישובי הנגב והגליל נמוך מאחוז התלמידים המצטיינים ביישובי מרכז הארץ.

מהות ההתקשרות: התקשרות עם מציע לטובת פיתוח תחום המצוינות בקרב התלמידים בנגב ובגליל, הגדלת אחוז המצטיינים מקרב התלמידים בבתי הספר בנגב ובגליל ויצירת מסגרת חינוך בלתי פורמלית עבור תלמידי הנגב והגליל בשעות אחר הצהריים, כשהמטרה היא ליצור מסגרת ארגונית כוללת ותפישה חינוכית אחידה לכל תוכניות המצוינות המופעלות על ידי המשרד כיום.

תקופת ההתקשרות: תקופת ההתקשרות הינה לשנה מיום חתימת ההסכם עם הזוכה. למשרדים שמורה האפשרות להאריך את ההסכם בשלוש שנים נוספות, שנה בכל פעם, והכל בכפוף לאישור ועדת המכרזים המשרדית, אישור תקציב המדינה מדי שנה, וקיום תקציב בפועל.