המזרח התיכון ואפריקה (MEA) ברבע השני של 2016: ירידה במכירות הסלולר, הטבלטים והמחשבים האישיים

סלולר

מספר דו”חות חדשים של חברת המחקר International Data Corporation, IDC  מצביעים על כך שהמזרח התיכון רשם ברבע השני של 2016 ירידה בשיעור של 8%(-) במכירות הסלולר בהשוואה לרבע הראשון של שנה זו. מדובר בירידה רבעונית שנייה רצופה במכירות. בנוסף זו ירידה בשיעור של 15.9%(-) במכירות הסלולר בהשוואה לרבע השני של שנת 2015.

לדברי IDC נמכרו ברבע השני של השנה הנוכחית 23.9 מיליון יחידות במזרח התיכון. ירידה חדה במיוחד הייתה בערב הסעודית: 22.3%(-) ברבע השני של שנת 2016 לעומת הרבע הראשון של שנה זו. איחוד האמירויות הערביות וכוויית חוו ירידות בשיעורים של 15.1%(-) ו- 4.4%(-), בהתאמה. בחריין הייתה המדינה היחידה בין מדינות ה- GCC שחוותה גידול (שעמד על 0.8%).

חברת Samsung ממשיכה להוביל את מכירות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) עם נתח שוק של 37% מהמכירות באיזור וזאת למרות שברבע השני של השנה הנוכחית חוותה ירידה בשיעור של 19.6%(-) במכירותיה באיזור.

טבלטים

Middle East and Africa Quarterly Tablet Tracker, דו”ח נוסף של חברת המחקר IDC מצביע על כך שברבע השני של שנת 2016 ירידה בשיעור של 13.3%(-) במכירות מחשבי הלוח (טבלטים) במזרח התיכון ואפריקה (MEA) וזאת בהשוואה למכירות ברבע השני של שנת 2015. הירידה במזרח התיכון בלבד הייתה חדה יותר ועמדה על 18.8%(-). בסך הכל נמכרו ברבע השני של שנה זו 3.52 מיליון יחידות.

מחשבים אישיים

בנוסף, נרשמה ברבע השני של שנה זו במזרח התיכון ואפריקה (MEA) גם ירידה בשיעור של 13.3%(-) במכירות המחשבים האישיים והן הסתכמו ב- 2.9 מיליון יחידות.

שימוש באינטרנט

דו”ח חדש של חברת המחקר eMarketer שפורסם ב- 21 בספטמבר 2016 מצביע על כך שקיימים הבדלים משמעותיים בשימוש באינטרנט בין המזרח התיכון ואפריקה (MEA) לבין איזור אפריקה שמדרום למדבר הסהרה [Sub-Sahara Africa].

מספרם של משתמשי האינטרנט במזרח התיכון ואפריקה מגיע ל- 301.6 מיליון איש המהווים 20.7% מהאיזור.

רק 16.9% מתושבי אפריקה שמדרום לסהרה משתמשים באינטרנט על-בסיס חודשי כשבמזרח התיכון ויתר אפריקה מדובר בנתון כפול.

משמעות הדבר היא שאיזור המזרח התיכון ואפריקה הוא בעל הרמה הנמוכה ביותר של חדירת אינטרנט בעולם, הרבה מתחת לשיעור החדירה העולמי של 44.6%.