המורשת הטכנולוגית של המשחקים האולימפיים ריו 2016

האתר ZDNet פירסם כתבה העוסקת במה שהוא מכנה המורשת הטכנולוגית של המשחקים האולימפיים ריו 2016. בין הנתונים המתפרסמים בכתבה:

■ כ- 20% מהתקציב של המשחקים האולימפיים ריו 2016 הופנו לטובת התשתית הטכנולוגית.

■ חברת Embratel פרסה 370 ק”מ של סיבים אופטיים.

■ חברת Cisco Systems הביאה לעיר 77 טונות של ציוד.

■ כל חברות הסלולר המקומיות של ברזיל חיזקו את רשתות התקשורת שלהן למרות שרק חברה אחת América Móvil’s Claro קיבלה את התואר official carrier.

■ חברת Cisco Systems סיפקה כ- 15,000 מכשירי מחשוב לטובת המשחקים האולימפיים והם מושכרים לוועדה המארגנת בריו עד סוף השנה. לאחר מכן תחליט החברה האם לשלוח את הציוד חזרה לארצות הברית, למכור אותו בברזיל לאחר תשתלום מס [היא קיבלה פטור ממס לצורך המשחקים האולימפיים בלבד] או לתרום אותו לעיר אם עיריית ריו תציג פרוייקט חברתי הולם לכך. רשויות המס של ברזי קבעו מועד יעד של 30.6.2018 לקבלת ההחלטה בנושא. בנוסף, כאלפיים מחשבים אישיים שנרכשו ע”י הוועדה המארגנת ייתרמו לעיריית ריו.

■ סביב איזור הנמל Porto Maravilha ב- Rio de Janeiro וסביב כיכר Mauá Square בעיר פרסה חברת סיסקו רשת WiFi המכסה איזור של כמאה אלף מטר רבועים. רשת זו מאפשרת פרוייקטי עיר חכמה [Smart city] הוצגו בידי 15 חברות הזנק (סטרט-אפים) שנבחרו בידי סיסקו.

■ אלפי עובדי הטכנולוגיה המקומיים שהועסקו תקופה ארוכה לקראת המשחקים האולימפיים ובמהלכם צברו ידע וניסיון רב והם ישתמשו בכך בעבודתם לאחר סיום המשחקים האולימפיים במדינה. נוסף אליהם הוכשרו גם 300 מתמחים צעירים ע”י חברת סיסקו לעבודה עם ההיבטים הטכנולוגיים של המשחקים.