המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מבקשת לבצע “מדידת רייטינג במהלך חודש מלא” בעזרת טכנולוגיה ייחודית של חברת הזנק ישראלית

הגוף המפרסם: המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין במשרד התקשורת

שם הספק: MBER

מהות ההתקשרות: מדידת רייטינג במהלך חודש מלא

התחלת ההתקשרות: 1 באוגוסט 2019; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: אשר ביטון יו”ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין במשרד התקשורת (בהטלת תפקיד) [המשמש גם כ מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום במינהל ההנדסה שבמשרד התקשורת] כותב בבקשה להתקשרות בפטור ממכרז כי “היחידה מבקשת להתקשר עם הספק בעיסקה של אספקת מדידת רייטינג במשך חודש מלא. המדידה תיערך באמצעות טכנולוגיה ייחודית לאורך חודש בין אוגוסט לדצמבר 2019. נתוני המדידה יונגשו למשתמשי על גבי Dashboard [לוח מחוונים] ייעודי, אשר באמצעותו ניתן לבצע ניתוחים וחיתוכים שונים ולהפיק דו”חות.

“לצד הנתונים המסופקים (באמצעות שתי הרשאות גישה לעבודה במקביל), תעניק החברה גם הדרכה ותמיכה טכנית למשתשמים.

“חברת MBER היא חברת סטרט-אפ המשתמשת בטכנולוגיה חדישה, פרי יצירתה, למדידת רייטינג ברדיו ובמדיה דיגיטלית, תוך יצירת תמונה מצרפית של חשיפת הציבור למדיות וליצירת כלי מדידה Cross Platform Measurement לגופי שידור, חברות מדיה ומפרסמים.

“פעילות המדידה מתבצעת תוך שימוש בטכנולוגיה הייחודית, בקרב מדגם גדול של פנליסטים (המודעים להליך המדידה), ממגזרי אוכלוסייה שונים (המנוהל ומפוקח מתודולוגית ע”י קבוצת גיאוקרטוגרפיה).

“הטכנולוגיה בה ייעשה שימוש מתבססת על שימוש בטלפונים סלולריים, המייצרים ‘טביעת אצבע’ של הקול [Audio Fingerprint] בסביבת המכשיר. המידע מועבר לשרתים ייעודיים המבצעים סריקה 24 שעות שבעה ימים בשובע של ערוצי טלביזיה ורדיו. המערכת מזהה את הערוץ הספציפי אליו הפנליסטים חשופים, באינטרוולים קצירם, ומדווחת על שיעורי חשיפה בזמן אמת.

“הפעילות מתבצעת תוך שמירה על פרטיות מלאה ושקופה של חברי הפאנל הכולל אלף איש מגיל 14 ויותר, כולל ערבים.

“ערוצי הטלביזיה שייסרקו הם כאן 11, קשת 12, רשת 13, עשר 14 [כך במקור], ערוץ 20, חינוכית 23 וערוץ 33.

“בבדיקה שנעשתה באינטרנט ועל-פי ידע מקצועי רב שנים בתחום לא נמצאו מוצרים אחרים העונים על אותה הדרישה, באותה רמת אמינות. מדובר במוצר של סטרט-אפ, שלא קיים כדוגמתו, במקביל ידוע ומוכר רק עוד גוף מדידה אחד בארץ אשר אינו נותן את אותו התוצר ואינו רלבנטי לעבודת המועצה.

“[…] השימוש הראשוני במוצר החברה יאפשר איפיון מורכב ונרחב יותר של המוצר הסופי הנדרש למועצה, לשם התקשרות ארוכת טווח”.