הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעוניינת להתקשר בפטור ממכרז עם המרכז הבינתחומי בהרצליה לשם הקמת חדר מחקר עם נתוני הלמ”ס

ב- 1 במארס 2017 דיווחתי כאן באתר כי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס) מפרסמת בקשה לקבלת מידע (RFI) [4/2017] על מוסדות מחקר ומוסדות מדינה המעוניינים לארח בקרבם חדר מחקר עם נתוני הלמ”ס.

מדובר בחדר מחקר שיופעל ע”י הלמ”ס לטובת כלל החוקרים המורשים בהתאם לנהלי חדר מחקר  בלמ”ס. חדר מחקר מוגדר כ”סביבה בטוחה בה ניתן לחוקרים להשתמש בקבצי נתונים מפורטים עד כדי רשומות פרט בלתי מזוהות, בכפוף לנוהל חדר המחקר והסכמי מחקר”.

המענה לבקשה זאת ישמש ללמ”ס בהערכת הביקוש לכך ובתכנון המשך הטיפול בכפוף לדיני חובת המכרזים והנחיות החשכ”ל. הבקשה נועדה לקבלת מידע בלבד, ובעקבותיה ישקלו בלמ”ס המשך הפעילות בהתאם לשיקולים מקצועיים וענייניים.

“הלמ”ס מייצרת מידע סטטיסטי רב ומנגישה אותו לכלל הציבור ובכלל זה לחוקרים וקובעי מדיניות בצורת אומדנים אגרגטיביים ברמות שונות. ציבור החוקרים באוניברסיטאות וביחידות המחקר אשר במשרדים הממשלתיים והפרטיים נדרש למידע ברמות פירוט גבוהות יותר ולשם הנגשת נתונים לציבור זה מפעילה הלמ”ס את חדרי המחקר הנמצאים במשרדיה בירושלים, בתל אביב ובחיפה וכן בבנק ישראל”.

“עקב הביקוש ההולך וגובר של נתונים מפורטים למחקר, אשר עליהם מותר לעבוד רק במחקרי מחקר, שוקלת הלמ”ס להרחיב את התשתית לביצוע המחקרים באמצעות הקמת חדרי מחקר נוספים במוסדות מאחרים ובמימונם, באחריותה ובהפעלתה”.

ב- 20 באפריל 2017 הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מעוניינת להתקשר עם המרכז הבינתחומי בהרצליה ולהכיר במוסד זה כספק יחד המעוניין להקים בתחומו חדר מחקר של הלמ”ס. זאת בהתאם לפרסום RFI הפונה למוסדות מחקר ומוסדות מדינה המעוניינים לארח בקרבם חדר מחקר עם נתוני הלמ”ס.

מסתבר כי לפרסום הראשון של הלמ”ס נענה רק המרכז הבינתחומי בהרצליה – ההצעה היחידה שהתקבלה ממוסד להשכלה גבוהה פרטי (שאינו ממשלתי).

היקף ההתקשרות: 1,820,000 ש”י כולל מע”מ. מתוך סכום זה, כ- 765,000 ₪ להקמה ולתפעול בשנה הראשונה וסכום נוסף של כ- 530,000 ₪ עלות תפעול שנתית לכ”א מהשנתיים הנוספות בתקופת ההתקשרות הכוללת של שלוש שנים.

התחלת ההתקשרות: 1 ביוני 2017; סיום ההתקשרות: 31 במאי 2020