הכנסת תדון מחר בנושא תקנות סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט

10:27 17.12.2017

קטגוריות: אינטרנט

תגים: ,

לבקשת שרת המשפטים תדון וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ביום שני (18 בדצמבר 2017) בנושא “תקנות סכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט (פירסום הודעה בדבר מתן צו), התשע”ז – 2017”.

שרת המשפטים אילת שקד פנתה במחצית השנייה של חודש ספטמבר אל יו”ר הוועדה כדי שתדון בנושא זה וציינה בפנייתה כי “התקנות מותקנות בהתאם להוראות סעיף 16(1) לחוק, סמכויות לשם מניעת עבירות באמצעות אתר האינטרנט, התשע”ז – 2017″. הצעת חוק זה אושרה בכנסת ביום 17.7.2017.

התקנות קובעות בין היתר כי במידה ו”נתן בית-המשפט צו לפי החוק, תוצג ללא דיחוי, באתרי האינטרנט של משרד המשפטים ושל משטרת ישראל הודעה לפי סעיף 12(א) לחוק”. ההודעה תכלול פרטים כמו מס’ ההליך בבית-המשפט שבמסגרתו ניתן הצו, מועד מתן הצו, בית-המשפט שנתן את הצו, העבירה שבגינה ניתן הצו או היותו של אתר האינטרנט אתר של ארגון טרור, הסעיף בחוק שמכוחו ניתן הצו, זכותו של כל הרואה את עצמו נפגע מהצו לבקש מבית-המשפט עיון”.

במקביל, גם ספק שירותי גישה לאינטרנט שקיבל צו להגבלת הגישה לאתר המסויים, הוא יפעל להצגת ההודעה למי שמבקש לגלוש לאותו האתר.

“… בנוסף נועדות התקנות להבטיח כי סעיף זה ייושם באופן שלא יאפשר לגורמים שונים לעשות בפרטים שיפורסמו שימוש לרעה. מכיוון שהצווים נועדו למנוע גישה של הציבור לאתרים שמשמשים לביצוע עבירות פליליות חמורות, ומכיוון שגורמים עבריינים עלולים לעשות שימוש לרעה במאגר מידע הכולל כתובות של אתרים עבריניים, ובין השאר להשתמש באמצעים טכנולוגיים על-מנת לעקוף את הצווים, הפרסום אודות מתן הצו אינו כולל את כתובת האתר ושמו”.