היועצת המשפטית הודיעה שמשרד התקשורת מתנגד “בהיעדר תקציב”; שר התקשורת תומך בהצעה ממשלתית חדשה במסגרתה משהת”ק אמור להקצות 600,000 ₪ מתקציבו לנושא

באתר משרד ראש הממשלה פורסם ביום שישי (8.9) סדר היום של ישיבת הממשלה שתתקיים מחרתיים, יום ראשון, 10 בספטמבר 2017. בין הנושאים: “שנת השותפות ישראל-צרפת [נוסח מתוקן שני]”.

בין היתר נאמר בהחלטה עליה תצביע הממשלה בישיבתה: “… על רקע חשיבותם האסטרטגית וההיסטורית של היחסים בין ישראל לצרפת, ובהתאם להצהרה המשותפת משנת 2013 של ראש ממשלת ישראל ונשיא צרפת, להכריז על שנת 2018, שנת השבעים להקמת מדינת ישראל, כשנת השותפות ישראל-צרפת. במסגרת זאת

א. לקיים במהלך שנת 2018 שורה של אירועים בשתי המדינות, שידגישו את שותפות הערכים ואת חשיבות היחסים הבילטרליים עבור שתי המדינות ושני העמים, וליזום פעילויות ישראליות בצרפת בתחומי התרבות, הכלכלה, המחקר המדעי, הספורט, התיירות ועוד.

“… להקצות תקציב של 6,000,000 מיליון ₪ למימון והאירועים לציבור הרחב”. כל אחד מהמשרדים הבאים יקצה, עפ”י הצעת ההחלטה, סכום של 600,000 ₪ שהם עשירית מהסכום הכולל: משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד התרבות והספורט, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד המדע הטכנולוגיה והחלל, משרד התיירות, המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה, המשרד לשיוויון חברתי ומשרד התקשורת.

“ראש הממשלה ושר החוץ יהיה אחראי על הובלת הפרוייקט והתקציב, על ביצועו וניהולו. התקציב יאוגם בתקציב משרד החוץ. המשרדים יעבירו את חלקם  לתקציב משרד החוץ בהעברה התקציבית הראשונה האפשרית בשנת 2018. משרד החוץ יעביר דו”ח ביצוע תקציבי לחברי וועדת ההיגוי עפ”י דרישה של אחד או יותר מהחברים, ובכל מקרה יועבר דו”ח ביצוע עד 1 בפברואר 2019” [כך במקור; כנראה שהכוונה ל- 1.2.2018].

“… בעת ביקורו בישראל בשנת 2013 של נשיא צרפת [דאז] פרנסואה הולנד, נחתמה הצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקידום היחסים הבילטרליים … בהצהרה זאת הסכימו ישראל וצרפת לקיים בשנת 2018, שנת השבעים לעצמאותה של ישראל, את שנת השותפות ישראל-צרפת. שנת השותפות הינה מסגרת לשיתוף פעולה (נקרא בצרפתית Années croisées ), אותה מקיימת צרפת מידי שנה, בכל פעם עם מדינה אחרת. שנת השותפות תתרום לחיזוק הקשר בין הממשלות והעמים ותהווה הזדמנות להמחיש את תרומתה של ישראל להגנה על ערכי הדמוקרטיה, לפיתוח הכלכלי, לקידום התרבות ולפריצות דרך במחקר המדעי והטכנולוגי.

“הצעת המחליטים הופצה בהתאם לסעיף 5 לתקנון עבודת הממשלה לשרים הנוגעים בדבר, ביום 3.9.2017″.

בהצעה נאמר במפורש כי כל השרים – ש”ההצעה נוגעת לתחום סמכותם” – לרבות שר התקשורת (איוב קרא) תומכים בהצעה.

להצעת ההחלטה מצורפת חוות דעת (מיום 7.9.2017) של עו”ד תמר קפלן תורג’מן המשנה ליועץ המשפטי של משרד החוץ – המשרד שהשר העומד בראשותו [ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו] מגיש את ההצעה – לפיה “אין מניעה משפטית לאשר את הצעת ההחלטה”.

המשנה ליועץ המשפטי של משרד החוץ כותבת בחוות דעתה כי חמישה יועצים משפטיים של משרדי ממשלה הנוגעים בדבר הודיעו שאין מניעה מבחינתם להצעת ההחלטה, טרם התקבלה חוו”ד של היועצים המשפטיים של משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט והמדע.

לגבי משרד התקשורת, נאמר בחוות הדעת שלה כי “יועמ”ש משרד התקשורת מסרה כי המשרד אינו תומך בהצעת המחליטים בשל היעדר תקציב”.

לא ברור איך מתיישבת הסתירה לפיה שר התקשורת איוב קרא תומך בהצעת ההחלטה ואילו היועצת המשפטית (בפועל) של משרד התקשורת מודיעה כי “המשרד אינו תומך בהצעת המחליטים בשל היעדר תקציב”. [ההדגשות – שלי].

*** כיוון שידיעה זו עולה לאתר ביום שישי, לא הייתה אפשרות לקבל תגובה רשמית של משרד התקשורת לנושא זה. אם תתקבל תגובה של המשרד, היא תפורסם כאן.

*** ביום רביעי 6.9.2017 פירסם משרד התקשורת הודעה לעיתונות בה נאמר בין היתר כי “אתמול [5.9]  התקיים מפגש בין שר התקשורת איוב קרא,  המנכ”ל בפועל מימון שמילה ונציגים ממשרד התקשורת לבין שר התקשוב הצרפתי מוניר מוהג’בי וחברי משלחת מצרפת. השר הצרפתי הגיע לביקור במסגרת יריד Digital Life Design, DLD אשר מתקיים בתל אביב. במהלך ביקורו,  השר ייפגש עם חברות סטארט אפ ישראליות ועם משקיעים ישראלים וזאת על-מנת לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות”.