החברות Uber, אמזון ו- Tesla הגדילו הוצאות השתדלנות שלהן בוושינגטון הבירה ב- 2016 לעומת Google ו- Facebook שהקטינו הוצאותיהן בתחום זה אשתקד

עפ”י מסמכים רשמיים שונים עולה כי בשנת 2016 מרבית חברות הטכנולוגיה הראשיות בארצות הברית הקטינו את הוצאותיהן על מאמצי שדלנות בוושינגטון הבירה. יחד עם זאת, מספר מצומצם של חברות דווקא הגדילו בצורה משמעותית את השקעותיהן בתחום זה כדי להגדיל השפעותיהן על המימשל, המחוקקים ותהליכי אסדרה (רגולציה).

מהמסמכים הללו עולה כי החברות Uber, אמזון ו- Tesla הגדילו הוצאות השתדלנות שלהן בוושינגטון הבירה ב- 2016 לעומת Google ו- Facebook שהקטינו הוצאותיהן בתחום זה אשתקד.

חברת Uber הוציאה אשתקד סכום שך 1.4 מיליון דולר לעומת סכום של 470,000 דולר שהוציאה בשנת 2015.

שתי חברות הגדילו הוצאותיהן פי שבעה בשנת 2016 לעומת שנת 2015: חברת Tesla הוציאה 160,000 דולר וחברת Dropbox הוציאה בשנה שעברה סכום של 725,000 דולר.

הוצאותיה של חברת Google קטנו בשיעור של 7%(-) ל- 15.4 מיליון דולר. הוצאותיה של חברת Facebook קטנו בשיעור של 12%(-) ל- 8.7 מיליון דולר.

הוצאות הלובינג של חברת Microsoft גדלו בשיעור של 3% ל- 8.7 מיליון דולר והוצאות השדלנות של Apple גדלו בשיעור של 4% ל- 4.7 מיליון דולר.

חברת Amazon הגדילה הוצאותיה בשיעור ניכר של 21% ל- 11 מיליון דולר.