הוגשה תובענה ייצוגית נגד מועדון לקוחות ריבוע כחול/דור אלון: משלוח מסרים פרסומיים לסלולר ללא קבלת אישור מראש

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה תובענה ייצוגית נגד מועדון לקוחות ריבוע כחול/דור אלון, “שותפות רשומה שהקימו החברות מגה קמעונאות בע”מ ודור אנרגיה בישראל (1988) בע”מ, המפעילה מועדון לקוחות המכונה “YOU”, מועדון הלקוחות הראשון בישראל המאגד 15 רשתות קמעונאיות”.

בתביעה נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה הינה ההפרה הבוטה של הנתבעת את חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, לרבות סעיף 30א האוסר הפצת דברי פרסומת, בין היתר, באמצעות הודעת מסר קצר, אלא בכפוף להתקיימותם של תנאים מפורשים כקבוע בחוק”.

התובע, רון חג’ג’, טוען כי קיבל מסרונים קצרים פרסומיים לטלפון הסלולרי שלו במועדים שונים אשתקד. “כבר בתחילה ניסה התובע להסיר את עצמו מרשימת התפוצה של הנתבעת, אך הדבר לא עלה בידו, היות והדבר לא התאפשר כלל”.

“(…) כך קיבל התובע מספר הודעות בזו אחר זו, להן לא ניתן היה להשיב. בידי התובע התעוד לשתיים מההודעות הללו. כך הפך מספר סלולרי זה להוות כלי להטרדתו של התובע ע”י הנתבעת מתוך ניסיון לשאת רווחים, מבלי שעמדה לו האפשרות עפ”י חוק להסיר את עצמו”.

“כך, הנתבעת הפכה את הסלולרי שבידי התובע להפקר, ושלחה לו דברי פרסומת במסרונים קצרים, ללא יכולת הסרה כדין, באופן החורג מהוראות חוק התקשורת. כך, התובע קיבל בעל כורחו מסרונים למכשיר הסלולרי שברשותו (הודות SMS) בעניין מבצעים שונים של הנתבעת”.

“(…) הנתבעת בהתנהלותה זו גורמת לנמענים מטרד, וחוסר יכולת לשלוט במסרים השיווקיים המשוגרים אליהם לנייד, ובכך נותרים שבויים לדברי הפרסומת מאת הנתבעת, מצב אליו ככל הנראה כיוונה הנתבעת, אשר מנוגד באופן ישיר לחוק”

התובע מדגיש בהמשך תביעתו כי הוא הגיש תביעה קטנה נגד הנתבעת בגין שתי ההודעות האמורות. “משנחשף התובע להפרות מסוג זה, הבין כי על-מנת להביא לשינוי המצב באופן רוחבי, ולגרום לשינוי בהתנהלות הנתבעת כלפי כלל לקוחותיה יוכל לעשות כן בדרך של תביעה ייצוגית, משך את ההליך בתביעות קטנות והגיש תביעתו במסגרת זו”.

“חשוב לציין בהקשר זה, כי אין מדובר בעניין החדש לנתבעת, אלא הוגשו נגדה כבר תביעות בעבר, בעניינים אלה בדיוק, והיא עדיין שבה ופועלת בניגוד לדית, עת נסיבות אלה מהוות נסיבות מחמירות” [ההדגשה – במקור].

טרם הוגש כתב הגנה.