הוגשה תביעה לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד אינטרנט רימון ישראל

15:06 02.06.2017

קטגוריות: אינטרנט משפט

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 23 במאי 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת אינטרנט רימון ישראל 2009 בע”מ.

התובע הוא לקוח של החברה ואדם חרדי שכותב בתביעה כי “… המשיבה ידועה למרחוק, בזכות פרסומיה, כי היא מונעת וחוסמת כל פרסום הקשור לפורנוגרפיה, אלימות, סמים ופדופיליה. זאת מהותה של המשיבה, בהתאם לפרסומיה, ובשל כך אוחזת היא ב- 90,000 בתי-אב כלקוחות … הדבר כה מהותי, ולאור פרסומיה, חלק גדול מהציבור הדתי וכן ציבור הורים אשר דואג לרגשות ילדיו, רכש את מנוי האינטרנט של המשיבה, תוך שהוא סומך ידו ובטוח כי המשיבה מקיימת את הבטחותיה וחוסמת את תכני הפורנוגרפיה וכיוצ”ב מפני הלקוחות, כדבריה.

“… למרבה הדאבה … מסתבר כי מלים והבטחות לחוד ומעשים לחוד. המשיבה אינה ממלאה אחר החיייבויותיה ולמרבה הצער היא לא חוסמת את אתרי הפורנוגרפיה וניתן באמצעותה לגלוש באתרי סקס ופורנוגרפיה בוטה – בנקל”.

התובע “רכש לפני שנים ארוכות לאחיו, הסובל מפיגור שכלי, אינטנרט באמצעות המשיבה, זאת בשל העובדה כי המשיבה התחייבה כלפי כל עולמא וכלפי לקוחותיה כי היא חוסמת את אתרי הפורנוגרפיה וכיוצ”ב. לאחרונה חל שינוי בהתנהגות אחיו והוא החל לדבר על התכנים שאליהם נחשף באמצעות הגלישה באינטרנט. המבשק החל בודק לעומק בהיסטוריית הגלישה במחשב של אחיו ולתדהמתו ותדהמת הוריו הוברר כי למרות התחייבות המשיבה לחסימת אתרי פורנוגרפיה, גלש אחיו באתרי סקס ופורנוגרפיה קשים”.

“… המבקש חש מרומה ונבגד על-ידי המשיבה שעה שנתן בה אמון, [ש]מבלי שיעלה על דעתו המשיבה מטעה אותו ומתרשלת כלפיו וכלפי כלל ציבור לקוחותיה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוחי גבע.

טרם הוגש כתב הגנה.