הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת דואר ישראל: ‘כורכת את האפשרות לבצע תשלום חשבונות/מיסים בנטילת אשראי/הלוואה מגורם חיצוני תוך חיוב הלקוח בתנאי החזר של 3 תשלומים לפחות כשהדואר והגורם החיצוני מתחלקים בכסף שהוא מעין ריבית’

13:38 30.03.2018

קטגוריות: דואר/שירותי דואר משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה ב- 25 במארס 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת דואר ישראל, חברת בנק הדואר וחברת סילבר א. צ. ניהול (2012) בע”מ מחיפה.

עילת התביעה: החברות דואר ישראל ובנק הדואר ‘כורכות את האפשרות לבצע תשלום חשבונות שונים (כגון חשמל, מים, טלפון וכד’) ו/או מיסים (כגון ארנונה, מע”צ וכד’) בנטילת אשראי/הלוואה מחברה חיצונית תוך חיוב הלקוח בתנאי החזר של 3 תשלומים לפחות כשהדואר והגורם החיצוני מתחלקים בכסף שהוא מעין ריבית’.

התובע בתביעה זו הוא אלי מלמד מבת ים. התובע, עו”ד חיים פינץ, מציין כי התובענה החדשה מעלה “שאלות דומות של עובדה ומשפט” לשתי תביעות אחרות נגד דואר ישראל ונגד בנק הדואר יחד עם חברות אשראי אחרות. שתי התביעות הללו נותבו לדיון בפני כבוד השופט רון סוקול סגן נשיא בית המשפט המחוזי חיפה . אשר על כן גם התביעה החדשה מוגשת באותו בית-משפט (למרות שהתובע ובא כוחו הם מאיזור המרכז) תוך בקשה שגם תביעה זו תגיע אל כבוד השופט סוקול ‘לשם שמירה על יעילות הדיון’.

הערת עורך Read IT Now: על אחת משתי התביעות הללו פירסמתי ידיעה כאן באתר ב- 17.2.2018. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי מנגנון התנהלות זה נובע בראש ובראשונה מעצם האיסור החל על הדואר להעניק אשראי ללקוחותיו. “לנוכח האיסור ליתן אשראי החל על הדואר ודרישת המוטב – מקבל התשלום ובעל חשבון הסילוקים, לקבל את התשלום בפעימה אחת, וגם לנוכח הדרישה מצד הציבור, יצר הדואר מנגנון לפיו הלקוח מקבל את האשראי מסילבר, אשר מעבירה את התשלום למוטב (כאמור, רשות מקומית, רשות המיסים וכד’) בעוד סילבר נפרעת מהלקוח בתשלומים המשולמים לה באמצעות כרטיס אשראי אשר בו עושה שימוש הלקוח”.

“התנהלות זו מהווה נטילת הלוואה חוץ-בנקאית מסילבר, באמצעות נציגי הדואר, וזאת מבלי שניתן ללקוח גילוי מינימלי. הדואר אינו מציג בפני הלקוח את פרטי ההלוואה – לא לפני וגם לא לאחר ביצועה”. התובע מדגיש כי ביקש לבצע את התשלום לשלטונות המס בתשלום אחד אך סורב. הערה: ההדגשה מופיעה במקור.