הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום: גובה לכאורה מלקוחותיה המנויים לתוכנית ‘סלקום טריפל’ תשלומים בניגוד להוראות הדין

19:12 17.02.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 31 בינואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת סלקום ישראל בטענה כי החברה גובה מלקוחותיה המנויים לתוכנית ‘סלקום טריפל’ תשלומים בניגוד להוראות הדין. “זאת מאחר שהיא העלתה את גובה התשלומים בתום תקופת ההטבה, מבלי להודיע ללקוחותיה על העלאת המחיר באופנים ובמועדים הקבועים בחוק”.

התובעים בתיעה זו הם יפתח טמיר וניב טוביאס, שניהם מנויים בשלבים שונים של תוכנית ‘סלקום טריפל’. בתביעה נאמר בין היתר כי “בחודש מאי 2015 הפכה סלקום לחברה הראשונה בישראל המציעה לציבור לרכוש ממנה, במסגרת התוכנית המכונה ‘סלקום טריפל’, שלושה שירותי תקשורת נפרדים, שהינם: שירות הטלביזיה ‘סלקום TV’, שירות טלפון קווי ושירותי אינטרנט (שירות תשתית ושירות ספק לגלישה באינטרנט)”.

לאחר שכתב התביעה סקר את תנאי העיסקה, צויין כי “… מורה החוק כי על העוסק לשלוח ללקוח מספר הודעות, באופנים שונים ובמועדים שונים, לפני ‘מועד סיום העיסקה’ (הוא מועד העלאת המחיר), וזאת כתנאי לחיוב הלקוח בתשלומים המוגברים.

“ההודעה הראשונה והמרכזית שמשלוחה מתחייב היא הודעה סטטוטורית, נפרדת, ספציפית וקונקרטית, בה העוסק מודיע צרכן על ‘מועד סיום העיסקה’ (מועד העלאת המחיר), ואשר מחוייבת להישלח במהלך ‘תקופת ההודעה’ – היא התקופה החלה בין 30 ל- 60 הימים שלפני העלאת המחיר.

בנוסף לחובת המשלוח של ההודעה הסטטוטורית, מחוייב העוסק להודיע ללקוחותיו על סיום ההטבה וגביית המחיר המוגבר גם בכל אחד מאלו (מדובר בדרישות מצטברות): א. בחוזה ההתקשרות. ב. בחשבונית. ג. במסרון, אשר נשלחים בתקופות זמן שונות, שאינן בתוך ‘תקופת ההודעה’.

“חוק הגנת הצרכן רואה בחומרה רבה מקרה בו הועלה המחיר לצרכן מבלי שקויימה הפרוצדורה המחוייבת בדין”.

לדברי התובע, “בענייננו, באופן גורף, סלקום אינה שולחת לאף אחד מקלוחותיה את ההודעה הסטטוטוריתוחרף זאת מעלה לכל הלקוחות את התשלום בגין תוכנית ‘סלקום טריפל’ … העיסקה בה גובה סלקום את התשלומים המוגברים (הן ביחס לתשלום הבסיסי והן ביחס לתשלום בגין הממירים) הינה בטלה וחסרת תקף, וסלקום אינה רשאית לגבות תשלומים אלו”.

“בנוסף, מסתבר כי סלקום אף מתעלמת מהוראות החוק ואינה מודיעה באמצעות מסרון ללקוחותיה על העלאות המחיר, הן ביחס לתשלום הבסיסי והן ביחס לתשלום בגין הממירים.

“מטרת הליך זה הינה להפסיק את ההתנהלות הנפסדת והבלתי חוקית של סלקום וכן לחייבה להשיב לחברי הקבוצה את התשלומים שגבתה מהם בניגוד לדין”.

התביעה הוגשה באמצעות משרדי עו”ד מושקוביץ-סטיס, עורכי דין + פולינגר, ויקמן, כהן – משרד עו”ד.

הערה: כל ההדגשות מופיעות כך במקור.