הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Google ונגד Apple (באמצעות נציגותיהן בישראל, בהתאמה) בשם כל מי שגלש באינטרנט באמצעות דפדפן ספארי של Apple והותקנו אצלו ‘עוגיות’ (Cookies)”

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 31.12.2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Google ונגד Apple (באמצעות נציגותיהן בישראל, בהתאמה) בשם כל מי שגלש באינטרנט באמצעות דפדפן ספארי של Apple והותקנו אצלו ‘עוגיות’ (Cookies)”.

לצורך התביעה מוגדרים כנכללים בקבוצה “כל מי שגלש ברשת האינטרנט באמצעות דפדפן מסוג ספארי מתוצרת אפל במהלך התקופה שמחודש יוני 2011 ועד חודש פברואר 2012 והותקנו בדפדפנו קוקי/קוקיז צד שלישי על-ידי גוגל ו/או על-ידי מי שהנתבעות איפשרו לו להתקין קוקי/קוקיז צד שלישי כאמור וכתוצאה מכך סבל מהשלכות של התקנת הקוקיז במהלך שבע השנים שקדמו להגשת התביעה”.

התובע בתביעה זו הוא עו”ד תומר ברם. בתביעה נאמר בין היתר כי הוא “השתמש באופן אישי בתקופה הרלבנטית בטלפון סלולרי מסוג אייפון 4 מתוצרת אפל החל מסוף שנת 2010 או בסמוך לכך. המכשיר נועד לשימוש אישי ובלעדי של התובע.

“עניינה של תובענה זו בפגיעה חמורה שנגרמה למאות אלפי משתמשי מוצרים מתוצרת אפל בישראל כתוצאה מרשלנות חמורה של אפל ובצע כסף של גוגל”.

“… במכשירים אלקטרוניים מתוצרת אפל מותקן דפדפן פרי פיתוחה של אפל המכונה SAFATI. אפל מתהדרת, ככל הנראה שלא בצדק, ברמת אבטחה גבוהה של מוצריה ובשמירה על פרטיותם”.

“… גוגל מצאה דרך לעקוף את המגבלות שקיימות בדפדפן ספארי בכל הקשור בשתילת קוקיז של צד שלישי. גוגל כתבה קוד הפועל באופן נסתר מעיני הגולש שנכלל בפרסומות המופעלות על-ידי גוגל באתרים שונים אליהם גלשו המשתמשים … מרגע שגוגל הטעתה כך את דפדפן ספארי, למעשה הדפדפן הפך לפרוץ ואיפשר לגוגל לשתול קוקיז של כל אתר/גוף שגוגל חפצה ביקרו”.

“… הדבר נעשה בניגוד גמור להצהרות גוגל ולמידע שהיא מסרה לתיבור, תוך פגיעה חמורה בפרטיות המשתמשים. הדבר גם נעשה בניגוד להצהרות אפל, שהבטיחה למשתמשי הדפדפן ספארי רמת אבטחה גבוהה השומרת על פרטיותם והתרשלה בכך שהדפדפן שלה לא היה מאובטח כלל”.

התובע מציין כי כנגד חברת גוגל התנהלו ומתנהלים הליכים שונים בארה”ב ובבריטניה. “מן הראוי שגוגל ואפל יתנו את הדין על מעשיהן גם בישראל”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד איל גולדנברג ועדי קסטנבאום.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה ב- 31.12.2017 בשעה 11:30.

הערות עורך Read IT Now: (א) התובע בתביעה זו, עו”ד תומר ברם מצהיר בכתב התביעה כי הוא התובע גם בתביעה ייצוגית אחרת המתייחסת לחברת אפל. אציין כי מדובר באחת מתוך ארבע תביעות ייצוגיות שונות של תובעים נפרדים שהוגשו באותו היום. Read IT Now היה הראשון בארץ לדווח על הגשת התביעות הללו ב- 24.12.2017.

(ב) יומיים קודם לכן דיווחתי כאן באתר על תביעה ייצוגית אחרת של עו”ד תומר ברם, הפעם נגד חברת המחשבים LENOVO.