הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל: מפרסמת ומוכרת שירות של מסירת דואר באמצעות שליחים לדלת הנמען אך בפועל מוסרת את הדואר באיחור ניכר ממה שהתחייבה

08:36 28.01.2018

קטגוריות: דואר/שירותי דואר משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי חיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים הוגשה ב- 14 בינואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל בטענה שהיא מפרסמת ומוכרת שירות של מסירת דואר באמצעות שליחים לדלת הנמען אך בפועל מוסרת את הדואר באיחור ניכר ממה שהתחייבה.

התובעת בתביעה זו היא חברת מעוף ארנונה והיטלים עירוניים בע”מ מחדרה. בתביעה נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה הייצוגית, נשוא בקשה זו, הינה בהטעייה צרכנית והפרת הדין, בכך שהמשיבה מפרסמת ומוכרת שירות של מסירת דואר באמצעות שליחים לדלת הנמען, הנקרא ‘דואר מהיר אקספרס’ אך בפועל היא אינה מספקת רכיב זה ומוסרת את הדואר באיחור ניכר ממה שהתחייבה במסגרת שירות ‘דואר מהיר אקספרס’.”

“הפרה זו נעשית בדרך של גביית תשלומי ‘דואר מהיר אקספרס’ מחברי הקבוצה ע”י המשיבה, אבל המשיבה אינה מספקת שירות ‘דואר מהיר אקספרס’ בהתאם לתנאים שהוגדרו על-ידה, וזאת באופן שיטתי , עקבי ונרחב כלפי כלל חברי הקבוצה”.

“… התובעת תדגיש כבר עתה כי אין הצדקה בגבייה מהצרכן מחיר מלוא עלות השירות, הכוללת עלות שליח, כאשר בפועל שירות זה לא ניתן ו/או נחות יותר משירותי דואר רגיל. התובעת תפרט בדוגמאות רבות כי המשיבה אינה מעניקה את השירות בהתאם להתחייבותה, ולמעשה אופן מסירת דבר הדואר נעשה כמו דואר רגיל או לכל היותר כמו דואר 24, ולמרות זאת גובה עבור שירות אקספרס מהיר מחיר יקר יותר במאות אחוזים בהשוואה לעלות שירותים הבסיסיים בעבור שירות אשר זהה או נחות ממנו … התובעת תטען כי דואר ישראל לא עומדת בתנאי שירות ודואר נמסר באיחור בפעמים רבות אשר נבדקו על-ידה. התובעת תוסיף ותטען כי מבדיקה שערכה מדובר בהתנהלות שגרתית של דואר ישראל”. [ההדגשה  – במקור].