הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד החברות אינטל, אפל ו- ARM בעקבות בעיות האבטחה במעבדים עליהן דיווחו חוקרי Google Project Zero

09:32 07.01.2018

קטגוריות: חומרה והיקפי משפט

תגים: , , , , , , ,

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה היום (7.1.2018) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של שלושה תובעים נגד חברת Intel, חברת Apple וחברת ARM Holdings בשל “פגמים במוצרי החברה אשר פגעו בפרטיות המשתמשים”. זאת, בעקבות בעיות האבטחה במעבדים עליהן דיווחו חוקרי Google Project Zero כפי שניתן לקרוא כאן בהודעה של הרשות הלאומית להגנת הסייבר.

התובעים בתיק זה הם רינה אוויס, סוהיר זינאתי [המשתמשות במכשירי iPhone שונים של חברת Apple] ונמרוד חורי [המשתמש בשני מחשבי Lenovo בעלי מעבדים של חברת אינטל] והם מיוצגים ע”י עורך הדין רימון זינאתי.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “החל מיום רביעי 3.1.2018 נפל דבר בעולם הטכנולוגיה והסיוט … אכן התממש, בועה טכנולוגית התפוצצה ויצרה רעידת אדמה במלוא מובן המלה. מאותו מועד אנו יודעים כי חיינו באשליה לפיה אנו נהנים ולו ממידה מינימלית של פרטיות, אך למרבה הצער, התברר כי לא כך הדבר”.

“… אם התיאור הנ”ל נראה דרמטי מידי הרי שדי אם נציין את הסיקור העולמי הנרחב לו זוכה נושא זה החל מיום 3.1.2018 הן בחו”ל, בסוכנויות ידיעות מובילות כמו רשת CNN למשל, והן בארץ כגון אתר החדשות של YNET, כדי להבין כי אנו עומדים בפני תגלית מן החמורות ביותר שידענו מזה זמן רב”.

הערה: פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה בשעה 09:12.