הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד בזק: “התעשרה ומתעשרת שלא כדין על חשבון צרכנים רבים ללא ידיעתם וללא הסכמתם”

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בחיפה הוגשה ב- 27 בנובמבר 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ.

התובע בתביעה זו הוא עבד אלה מריה. בתביעה נאמר בין היתר כי “הליך זה מתייחס למעשה חמור מצד המשיבה. מדובר במחדל חמור אשר בגינו המשיבה התעשרה ומתעשרת שלא כדין על חשבון צרכנים רבים ללא ידיעתם וללא הסכמתם.

לפי כתב התביעה, חברת בזק שולחת לחייבים מכתבי התראה מעורכי דין הכוללים, נוסף לסכום החוב גם סכום של דמי גבייה וסכום נוסף עבור שכר טרחת עו”ד. במקרה הספציפי מדובר בדרישת חוב על סך של 1,838 ₪ כשלסכום זה התווסף סך של 41 ₪ הוצאות גבייה ועוד 346 ₪ שכר טרחת עורך דין.

לטענת התובע, לבזק אין כל סמכות לדרוש את הסכומים הנוספים הללו. “… מדובר בהליך טרום משפטי על סכום כסף קצוב אשר עדיין לא הוגש ללשכת ההוצאה לפועל, בהיעדר בסיס חוקי המסמיך את החברה באמצעות באי כוחה לגבות את ההוצאות נשו הליך זה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד מוחמד ספורי.

הערות עורך Read IT Now: (א) תביעות דומות במהותן הוגשו לאחרונה במספר בתי-משפט ואף דווחו כאן באתר זה. (ב) מסיבה לא ברורה הוגשה תביעה זו נגד “בזק חברה לביטוח”, כפי שמופיע בכותרת התביעה, וזאת לצד מספר ח.פ. וכתובת דואר של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ.