הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פלאפון בשם כל לקוחותיה שלכאורה חוייבו ביתר על הודעות מולטימדיה (MMS) שנשלחו למנויי חברות תקשורת אחרות, בתעריף העולה על התעריף שהיא מפרסמת

14:38 01.12.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 27 בנובמבר 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פלאפון תקשורת בע”מ בשם כל לקוחותיה שלכאורה חוייבו ביתר על הודעות מולטימדיה (MMS) שנשלחו למנויי חברות תקשורת אחרות, בתעריף העולה על התעריף הנקוב אותו היא מפרסמת.

התובע בתביעה זו הוא גבעול שגיא. בתביעה נאמר בין היתר כי “… עניינה של הבקשה לאישור ושל התובענה המצורפת אליה היא דרך יצירתית בה נוקטת המשיבה במטרה להתעשר על חשבון לקוחותיה שלא כדין, באמצעות חיובם על הודעות MMS למנויים של חברות סלולריות אחרות, בתעריף העולה על התעריף הנקוב אותו היא מפרסמת.

“על-מנת לסבר את האוזן, החיוב המבוצע על-ידי המשיבה לכל הודעת MMS, הנשלח למנוי  בחברה סלולרית אחרת הינו על סך כולל של 80 אגורות בעוד שתעריף המשיבה מציין כי החיוב בעבור הודעת MMS יחידה הינו בסך כולל של 60 אגורות.

“עניין זה מקבל משנה תוקף בנסיבות כיום ששולח ההודעה כלל אינו יכול לדעת שהוא שולח את ההודעה לרשת אחרת, שכן כתוצאה מרפורמת ה’ניוד’ אין לאזרח רגיל את היכולת לדעת מתי הוא יוצר קשר, פונה או שולח הודעה לבעל טלפון סלולרי המנוי ברשת מתחרה.

התובע מעיד על עצמו כי הצטרף כלקוח לשירותיה של פלאפון תקשורת בתוכנית הידועה בכינוי ‘הכל כלול’ או בכינוייה הרשמי ע”י המשיבה – ‘פשוט ללא הגבלה’ [Unlimited Simple New].

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין שרגא צייגר ויעקב (ג’קי) בובליל.