הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל: לקוחותיה שבחרו להתנייד לחברה אחרת נדרשים לשלם 40 ₪ בגין כל כרטיס חכם SIM שלא מוחזר לחברה

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 14 באוגוסט 2017  תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל: לקוחותיה שבחרו להתנייד לחברה אחרת נדרשים לשלם 40 ₪ בגין כל כרטיס חכם SIM שלא מוחזר לחברה וכן בגין כל כרטיס סים שלא אמור להיות מוחזר לחברה. התובע במקרה זה הוא ישראל פריי.

“בקשה זו באה מתוך מטרה להביא תועלת לציבור ולרפא התנהגות פסולה ונפסדת של המשיבה, אשר פועלת בין השאר בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, חוק התקשורת ובניגוד להוראות הרישיון הכללי למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן) שקיבלה ממשרד התקשורת הוראות ייעודיות של משרד התקשורת, ומטעה ביודעין ובאופן מהותי, ותוך יצירת מצגי שווא, את לקוחותיה שרכשו ממנה מנוי סלולרי ואשר לאחר מכן  בחרו לנייד את המנוי הסלולרי שלהם לחברה אחרת. למרבה הצער, ובניגוד לכל דין, המשיבה גובה סכום, ככל הידוע של כ- 40 ₪, בגין כל כרטיס חכם [סים (SIM)], שלא מוחזר לחברה וכן בגין כל כרטיס סים שלא אמור לחזור לחברה“.

“התנהלות זו של המשיבה הינה במטרה להטעות את הציבור ולגבות מציבור לקוחותיה, הנוטשים את שירותיה, על דרך של גבייה בלתי הוגנת ושלא כדין, סכומי כסף שכלל לא היו אמורים להיגבות, וכל זאת במטרה להעשיר את קופת החברה על כבם של הלקוחות התמימים”.

התביעה, בדומה למספר תביעות נוספות בנושא זה שהוגשו לאחרונה, מאזכרת בין היתר את ההודעה לעיתונות שפירסם דובר משרד התקשורת יחיאל שבי ב- 16 בינואר 2017 שכותרתה “סבב נוסף של תיקונים צרכניים ברישיונות חברות הסלולר; תיקונים צרכניים חדשים יגבירו את הבהירות והשקיפות בחוזים” ובכותרת-המשנה שלה צוטט מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר [כיום – בנבצרות] כאומר: ” ההתנהלות בין חברות הסלולר לציבור חייבת להיות שקופה ופשוטה והיא מחייבת מעקב מתמיד של משרד התקשורת, דבר שהוביל לתיקונים הצרכניים הללו”.

בין היתר נאמר באותה הודעה לעיתונות כי –

כרטיס חכם (SIM) החברה לא תוכל לגבות ממנוי תשלום עבור כרטיס חכם שנופק לו על ידי החברה בעבר ונותק.  כמו כן,  החברה רשאית לגבות את התשלום מהמנוי עבור הכרטיס החכם רק כתשלום חד-פעמי במסגרת חשבון הטלפון הראשון העוקב למועד מסירת או שליחת הכרטיס החכם,  והיא לא תהיה רשאית לדרוש את החזרתו לחברה”.

התובע אומר בתביעתו כי היה מנוי בעבר  בחברת הוט מובייל עם שני קווים בגינם קיבל שני כרטיסי סים. ב- 23.5.2017 נייד את קווי הסלולר שברשותו לחברת סלולר מתחרה אחרת. “המבקש לא החזיר את כרטיסי הסים משום שכלל לא היה מודע לכך שמחובתו להחזיר לה את כרטיסי הסים עם סיום התקשרותו עם המשיבה וזאת משום שמעולם לא קיבל חוזה עם סעיף המחייב אותו להשיב את כרטיסי ה- סים ומעולם לא נאמר לו זאת על-ידי מי מנציגי המשיבה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד צביאל מוסקוביץ’ ואליעזר שוורץ.

[הערה: כל ההדגשות – במקור].

הערת עורך Read IT Now: ידיעות קודמות לגבי תביעות בנושאי סים פורסמו באתר זה כאן, כאן ו- כאן.