הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד די. בי. אס. שירותי לוויין בע”מ בשם כל לקוחות הנתבעת אשר הוטעו לחשוב מהפרסומת “קיץ חינם לילדים ב- yesVOD” שהצטרפות בתשלום לשירותי VOD תזכה אותם בצפייה בחינם בכל התכנים לילדים

19:37 16.09.2017

קטגוריות: משפט פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 7 באוגוסט 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת די. בי. אס. שירותי לוויין בע”מ בשם כל לקוחות הנתבעת אשר הוטעו לחשוב מהפרסומת “קיץ חינם לילדים ב- yesVOD” שהצטרפות בתשלום לשירותי VOD תזכה אותם בצפייה בחינם בכל התכנים לילדים.

התובעת היא ענבר מסינג, אם לילדים, המנוייה על שירותי החברה כשמונה שנים. “עניינה של הבקשה דנן בהפרת הוראות הדין של המשיבה, המשיבה מתעלמת מהוראות הדין ביחס לאיסור הטעיית הצרכן באמצעות פרסומת מטעה, בהתאם להוראות החוק, שעה שמפרסמת היא כי כל מי אשר רוכש ו/או רכש את שירותי ה- VOD  בתמורה לתשלום חודשי, יוכל לצפות בכל תכני הילדים הנמצאים בספריית ה- VOD – בחינם. אולם, בפועל, ההטבה כאמור ‘חינמית’ באופן חלקי כאשר בעבור צפייה בתכנים שונים (החדשים והאטרקטיביים יותר), המוצגים לכאורה  בפרסומת כחינמיים, דורשת המשיבה תשלום”.

המבקשת טוענת כי חברת די. בי. אס. שירותי לוויין “עושה לעצמה דין, בכך שמפרה היא באופן בוטה את הוראות החוק לעניין הטעיית הצרכן ובכך פוגעת בציבור לקוחותיה, עת מעלימה מעיניו, באופן מכוון ולצורך הגדלת מכירות שירותי ה- VOD, מידע מהותי כי תכני ‘קיץ חינם לילדים ב- yesVOD’ הינם בחלקם בתשלום”.