הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט טלקום: אינה מספקת, לכאורה, ללקוחות ה- VOD שלה פירוט השידורים שנצרכו על-ידם והתעריפים

08:15 04.08.2017

קטגוריות: משפט פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה (27.7) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט טלקום משום שאינה מספקת, לכאורה, ללקוחות ה- VOD שלה פירוט השידורים שנצרכו על-ידם והתעריפים.

התובע הוא אורי דרור. בתביעה נאמר בין היתר כי “המבקש הינו לקוח של המשיבה ועושה הוא שימוש בתכני הוט וי או די הניתנים בתשלום, וזאת לעיתים. למרות חובותיה של המשיבה, למד המבקש כי המשיבה איננה שולחת לידיו פירוט בדבר השידורים הניתנים בתשלום לפי השימוש, בפירוט מועד השידורים ומחירם”.

“… בגין כל הזמנת שידור משלם המנוי סכום כסף, מעבר לדמי המנוי הקבועים שאותם הוא משלם ממילא למשיבה. בהתאם להוראות רישיונה מחוייבת המשיבה להמציא לידי המנויים שלה חשבונית דיגיטלית הניתנת לצפייה באמצעות הטלביזיה והממיר.

“על הודעות החיוב (החשבונית) להיות מפורטת ובה חייבים להיות לפחות אלו:

א. אלו שידורים התקבלו ע”י המנוי ומה מחירם;

ב. אלו שידורים הניתנים בתשלום חפי שימוש התקבלו אצל המנוי, בפירוט מועד שידורם, מחירם ולבקשת המנוי גם שמם, זאת בגין כל שידור ושידור.

ג. תשלומים נוספים בהם חוייב המנוי ומקורם.

בהתאם לחשבונית זאת מחוייב המנוי בגין השידורים הניתנים בתשלום.

“עוד בהתאם להוראות הרישיון, לאחר קבלת החשבונית ופירוטה באמצעות הממיר [החשבונית הדיגיטלית], קמה למנוי הזכות להגיש תלונה בדבר חיוב בגין שידור שלא הוזמן על-ידו ומקום בו המשיבה לא מוצאת ברישומיה ראייה בדבר הזמנת אותו שידור, עליה להשיב הכספים חזרה לידי המנוי, בגין אותו שידור שלא התקבל.

“בפועל נמנעת המשיבה מלפרט בחשבונית הדיגיטלית ואף לא באתר האינטרנט שלה את הפירוט הנדרש … ותחת זאת שולחת בחשבונית הדיגיטלית שורה סתומה אחת בשם ‘חיובים משתנים’ – ללא כל פירוט נוסף.

“… לאור האמור, סובר המבקש כי הוא חוייב מספר פעמים בתשלום בגין שידורים הניתנים לפי שימוש וכי לא היה ביכולתו לבדוק באם אכן קיבל את אותם שידורים הניתנים בתשלום – אם לאו.

“פועל יוצא מכך: לא היה ביכולתו להגיש כל תלונה (לבד מפעם אחת, מבלי שקיבל פירוט), ולבקש כספו בחזרה. המבקש אף ביקש חשבונית באמצעות הדואר האלקטרוני מידי המשיבה ואף שם נמנעה המשיבה לפרט את פרטי השידורים שהתקבלו בתשלום לפי שימוש, את מועד שידורם ומחירם … המבקש אף בירר בקרב חבריו האם הדבר הינו לכלל לקוחותיה המשיבה ולמד שכך הוא הדבר”.

בא-כוחו של התובע, עו”ד יוחי גבע, מציין בכתב התביעה כי גם הוא מנוי של חברת הוט וטף הוא אינו מקבל מהחברה חשבונית מפורטת – לא באמצעות הממיר ולא באמצעות הדואר האלקטרוני.

טרם הוגש כתב הגנה.