הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום: תביעה נוספת בנושא החזרת כרטיסי סים

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 20 ביולי 2017 הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית בהיקף 272 מיליון ש”ח) נגד חברת סלקום ישראל בנושא החזרת כרטיסי SIM לחברה.

התובעים הם יעקב מצליח, ישראל שפורן, כהן יצחק יהונתן ורונן ישראל נעים. הם אומרים בין היתר בתביעה כי  “בשנת 2005 נחקק תיקון לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982 [יצא לפועל בשנת 2007] לפיו כל אדם רשאי לנייד ולעבור עם מנוי הטלפון הסלולרי שלו ועם מספר הטלפון שלו מחברה סלולרית בה הוא מנוי לחברה סלולרית מתחרה, וזאת ללא הגבלה, חיוב או התחייבויות כלשהן”.

הם מצטטים הודעה של דובר משרד התקשורת [ד”ר יחיאל שבי] מיום 16.1.2017 בה מפורטים תיקונים צרכניים ברישיונות חברות הסלולר לרבות ‘התייחסות ברורה לגבי חיוב הלקוחות בהחזרת כרטיס הסים לחברה הסלולרית ובחיוב הלקוח בסכום כספי במידה והכרטיס לא הוחזר לחברה’. בהודעת משרד התקשורת נאמר בין היתר: “כרטיס חכם (SIM) – החברה לא תוכל לגבות ממנוי תשלום עבור כרטיס חכם שנופק לו על-ידי החברה בעבר ונותק. כמו כן, החברה רשאית לגבות את התשלום מהמנוי עבור הכרטיס החכם רק כתשלום חד- פעמי במסגרת חשבון הטלפון הראשון העוקב למועד מסירת או שליחת הכרטיס החכם, והיא לא תהיה רשאית לדרוש את החזרתו לחברה“.

“… התובעים רכשו מנויים סלולריים של הנתבעת ובשלב מסויים ביצעו המבקשים ניוד מספרים מהנתבעת לחברה מתחרה במהלך השנים 2014-2017. לאחר ניוד המספר, חוייבו המבקשים לשלם בתשלום החודשי סכום של 99 ₪ בגין אי החזרת כרטיס הסים לנתבעת.

“… למרבה התדהמה, ובניגוד גמור להוראות חוק התקשורת והוראות כל דין, הנתבעת גובה מלקוח אשר התנייד לחברה אחרת בסכום ככל הידוע בסך של 99 ₪ … הנתבעת יצרה מצגי שווא בפני המבקשים והטעתה אותם בדבר החובה לשלם סכום זה”.

“… חוק התקשורת הוא חוק קוגנטי אשר ממילא הוראותיו חולשות על כל הסכמי ההתקשרות של חברות הסלולר עם לקוחותיהן וממילא הוראותיו גוברות על כל הסכם שנערך, באם נערך, בין הנתבעת לכל אחד מלקוחותיה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד צביאל מוסקוביץ.

טרם הוגש כתב הגנה.

הערת עורך Read IT Now: ב- 2 ביוני 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום ישראל; הקבוצה היא כל אחד מלקוחות סלקום שנגבה ממנו סכום של 98 ₪ בשל אי החזרת כרטיס סים“.