הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סאני תקשורת סלולרית בע”מ: גובה, לכאורה, סכום של 89 ₪ כ”דמי השתתפות” מכל מי שמפקיד במעבדותיה לתיקון סלולר ומכשירים אל’ אחרים – בין אם המכשיר תוקן/הוחלף על-ידה ובין אם לאו

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 11 ביולי 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סאני תקשורת סלולרית בע”מ בעילה שהחברה גובה, לכאורה, סכום של 89 ₪ כ”דמי השתתפות” מכל מי שמפקיד במעבדותיה לתיקון סלולר ומכשירים אלקטרוניקה צרכנית/בידורית אחרים – בין אם המכשיר תוקן/הוחלף על-ידה ובין אם לאו.

התובע הוא עו”ד אביר כץ. בתביעה נאמר בין היתר כי “הנתבעת היא היבואנית הרשמית של מכשירי טלפון ניידים וטבלטים מסוג סמסונג והיא מכרה אותם עם תעודת אחריות לשנתיים. במהלך שנת האחריות הראשונה, הלקוח רשאי  להפקיד את המכשיר לתיקון ללא עלות כלהיא והנתבעת מחליטה האם התיקון הוא במסגרת האחריות אם לאו”.

“במהלך השנה השנייה לאחריות, חלה ‘תקופת אחריות מוגבלת‘ ולקוח המבקש לתקן את מכשירו צריך לשלם עבור התיקון של של 89 ₪ המוגדרים בתעודת האחריות כ’דמי השתתפות’.”

“… עניינה של התובענה הוא בכך שלמרות שעפ”י ההסכם למכירת המכשיר ועפ”י תעודת האחריות, במהלך השנה השנייה ניתן לחייב בדמי השתתפות בגין תיקון/החלפת המכשיר רק לקוחות שמכשירם מתוקן או מוחלף במסגרת האחריות, גובה הנתבעת סך של 89 ₪ גם כאשר היא לא מתקנת/מחליפה את המכשיר אלא מסרבת להכיר באחריות ומחזירה ללקוח את מכשירו  מבלי שתוקן או הוחלף. הנתבעת גובה את דמי ההשתתפות שלא כדין גם כאשר הלקוח מסכים להצעתה לתקן את המכשיר שלא במסגרת האחריות, וסכום התיקון נגבה ממנו  בנוסף לדמי ההשתתפות ששילם כאשר הפקיד את המכשיר לתיקון” [כל ההדגשות – במקור].

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אייל גולדנברג.

טרם הוגש כתב הגנה.