הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת PayPal: מבצעת המרת מטבעות עבור לקוחותיה “לפי שערי חליפין גבוהים וקיצוניים עפ”י כל קנה מידה השוואתי”

14:46 23.06.2017

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ב- 19.6.2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת PayPal: מבצעת המרת מטבעות עבור לקוחותיה “לפי שערי חליפין גבוהים וקיצוניים עפ”י כל קנה מידה השוואתי”. התביעה מתבססת גם על מדגם של 221 עסקות שביצע ד”ר אדם רויטר.

התובע ליאוניד קפלן כותב בתביעתו כי “חברת PayPal מספקת שירותי תשלומים מקוונים ומאובטחים המאפשרים לבצע עסקאות על-גבי רשת האינטרנט. במסגרת שירותיה, PayPal מספקת ללקוחותיה, בין היתר, שירותי המרת מטבע, שכן מטבע הדברים במסגרת עסקאות רבות, המבוצעות בין לקוחות PayPal ברחבי העולם המנהלים את חשבונם במטבעות שונים, נדרשת המרה של מטבעות.

“בהתאם להסכם המשתמש, PayPal מבצעת את המרת המטבע בהתאם לשער חליפין סיטונאי שנקבע על-ידי ‘מוסד פיננסי’, כאשר היא רשאית לגבות עמלה בשיעור של 2.5% משער זה.

“כפי שעולה באופן חד משמעי מעניינו של התובע וממדגם רחב נוסף של 221 עסקאות שביצע המומחה, PayPal מחייבת את לקוחותיה, בגין עסקאות שבוצעו על-ידם ושהיו כרוכות בהמרת מטבע, לפי שערי חליפין גבוהים וקיצוניים על-פי כל קנה מידה השוואתי.

“כפי שעולה מחוות דעתו של המומחה, אין כל דרך, ולו דחוקה, להצדיק את שערי החליפין שעל בסיסם PayPal מחייבת את לקוחותיה. מדובר, איפוא, בעמלה נוספת ומוסווית, שאינה מעוגנת בהסכם המשתמש, שמוטלת על לקוחות PayPal במסגרת המרת המטבע, וזאת תוך ניצול העובדה ששערי החליפין הסיטונאיים שנקבעים ע”י אתו ‘מוסד פיננסי’ אינם חשופים ללקוחותיה”.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עו”ד איידן תירוש.

טרם הוגש כתב הגנה.