הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Google בגין חידוש אוטומטי ומניעת אפשרות ביטול של תקופת ההתחייבות למנוי ביישומונים הנרכשים באמצעות חנות האפליקציות Google Play

08:37 21.05.2017

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה  (18.5) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת Google העולמית (באמצעות חברת גוגל ישראל) בשל חידוש אוטומטי ומניעת אפשרות ביטול של תקופת ההתחייבות למנוי ביישומונים הנרכשים באמצעות חנות האפליקציות Google Play.

התובע הוא מרדכי מלאכי. “המשיבה מפעילה את חנות האפליקציות גוגל פליי (בעבר כונתה חנות זו Android Market). מדובר בשירות אשר ניתן לבעלי טלפונים חכמים בעלי מערכת ההפעלה Android. את האפליקציות יכול להוריד מי שיש לו חשבון אצל המשיבה … חלק מהאפליקציות ניתנות להורדה ללא תשלום, אך חלקן כרוכות בתשלום דמי מנוי. דמי המנוי עבור אותן אפליקציות הן עבור תקופה קצובה, אשר מתחדשת אוטומטית בסיומה של קצובה נוספת”.

למרות שבתום התקופה הקצובה ביקש שלא להמשיך לרכוש את האפליקציה, הוא חוייב ע”י גוגל בתשלום עבור שירות לשנה נוספת.

התובע כותב בתביעתו כי “מטרתו של הליך זה הינו שינוי מדיניותה של המשיבה ביחס ללקוחות ישראליים, ופיצוי לחברי הקבוצה. הקבוצה אותה מבוקש לייצג מוגדרת כך: לקוחות המשיבה אשר רכשו באמצעות חנות האפליקציות של המשיבה, והיא חודשה חידוש אוטומטי, וכן כל לקוחות המשיבה, אשר נמנעה מהם האפשרות לבטל את ההתקשרות טרם סיום תקופת ההתחייבות” [כך במקור].

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אסף שילה.

טרם הוגש כתב הגנה.

הערת עורך Read IT Now: ב- 31.3.2017 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה “למחוזי בת”א הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) ע”י שני תובעים נגד חברת Google  בשם כל משתמשי חנות האפליקציות Google Play].