הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד מיקרוסופט בגין חידוש אוטומטי חד-צדדי עבור שימוש בתוכנת Office 365

19:51 18.02.2017

קטגוריות: משפט תוכנה

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ב- 15 בפברואר 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של אסי פידל נגד מיקרוסופט ישראל. התביעה היא בגין חידוש אוטומטי חד-צדדי של מנויים לתקופה קצובה מראש של חודש לשימוש בתוכנת Office 365 Personal הנרכשת באמצעות אתר האינטרנט שלה.

לדברי התובע, החידוש האוטומטי החד-צדדי (לאחר חודש השימוש הראשון, הקצוב, שמועד סיומו הוסכם וידוע מראש לשני הצדדים) נעשה ‘ללא הסכמה ואישור מראש’ של המשתמשים.

התובע מציג את החוק להגנת הצרכן האוסר על חידוש גבייה אוטומטית ללא הסכמת ו/או אישור הצרכן. “חידוש אוטומטי של מנויים לתקופה קצובה באתרי האינטרנט השונים וכיוצ”ב נהפך ל’מכת מדינה של ממש’. שיטוט מהיר ברשת האינטרנט מעלה כי ניתן למצוא עשרות ואף מאות תלונות של מנויים אשר מתלוננים על כך שאתרי אינטרנט כאלו ואחרים (…) מחדשים את המנוי שלהם באופן חד-צדדי ובאופן אוטומטי, ללא ידיעתם ו/או הסכמתם”.

עוד טוען התובע כי “במקרה הספציפי של המבקש, התנהלותה של המשיבה חמורה לא רק מפני שהמשיבה פעלה בניגוד לחוק בכל הקשור לחידוש האוטומטי של המנוי הקצוב לחודש, אלא שניתנו למשיבה כמה וכמה הזדמנויות לבטל את חידושו האוטומטי ולהשיב לו את כספו שנגזל ממנו שלא כדין, וזאת לאחר כמה וכמה פניות של המבקש בכתב. אך המשיבה החליטה לעמוד על סורה ולא להחזיר למבקש את הסכומים שנגבו ממנו שלא כדין (…) והכל תוך התבססות על תנאים ותניות בתקנון שאותו יצרה המשיבה אשר אינם חוקיים ונוגדים את זכויותיו הקוגנטיות של הצרכן בישראל”.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  15.2.2017

■ עדכון: 18.2.2017 בשעה 19:50