הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ Apple: ‘מכשירי אייפון בעלי פגם/כשל מובנה, תקלה הפוגעת בתפקוד מסך המגע של המכשיר ובכך מוציאה אותו למעשה מכלל שימוש’

15:46 31.03.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 26 במארס 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת Apple. התביעה הוגשה ע”י ויטלי מוסקובסקי ורונן סבג נגד Apple Inc (חברה הרשומה בארה”ב) באמצעות מורשית מטעמה – חברת אפל ישראל בע”מ.

“עניינה של תובענה זו בתכנון, ייצור, שיווק ומכירה של חברת אפל העולמית: מכשירי אייפון בעלי פגם/כשל מובנה, בעטיו סבלו התובעים, כמו גם לקוחות אפל רבים, מתקלה הפוגעת בתפקוד מסך המגע של המכשיר ובכך מוציאה אותו למעשה מכלל שימוש”.

“מדובר בתופעה רחבת היקף, ידועה ומוכרת, אופיינית למכשירי אייפון 6 ואייפון 6 פלוס ואשר לאור תפוצתה הרחבה זכתה כבר בעולם לכינוי ספציפי בשם Touch Disease, ובתרגום חופשי – מחלת מגע”.

“אלא ש’המחלה’ האמיתית המסתתרת מאחורי הכשל הטכני אינה מחלת המסך אלא מחלתו של תאגיד עולמי גדול המתנער מכל אחריות לכשל פרי יצירתו מפאת חששותיו מפני פגיעה בכיסו, בשמו, ביוקרתו…”.

“לצערנו הרב שיקולים אלו הם (ורק הם) אשר הינחו את אפל והם אשר גורמים לה כיום להמשיך ולהסתיר מידע המצוי ברשותה מהצרכנים, ובד בבד להאשימם בתקלת המסך, שעה שהיא מודעת היטב לפגם שנפל במכשירים אותם תכננה ויצרה”.

לא זו בלבד שאפל שיווקה ומכרה את מכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס תוך מתן מצג שגוי לפיו אותם מכשירים הינם באיכות מצויינת (ולאור מצגים אלו הסכימו התובעים לשלם אלפי שקלים עבור רכישתם), אלא שהיא ראתה להמשיך ולפעול בחוסר תום לב תוך הסתרת מידע חיוני  מלקוחותיה; טשטוש מחדליה במטרה להטעותם; ויצירת מצגים לפיהם אותם פגמים מולדים ותקלות רבות הינם תוצאה של חבלה במכשיר ע”י הלקוחות עצמם” [ההדגשה – במקור].

התובעים מדגישים כי “… רק לאחרונה, בחודש נובמבר 2016, לאחר שכלו כל הקיצין וכל הפורומים והרשתות געשו וגדשו מרוב תלונות ולאחר שהוגשו תביעות ייצוגיות בעולם, ניאותה אפל להודות לראשונה בקיומה של תקלה רוחבית אלא רק בנוגע לאייפון 6 פלוס וזאת תוך שהיא מנסה לצמצם את מימדי התופעה ותוך שהיא קובעת שכל תקלות המסך שחוו לקוחותיה בארץ ובעולם – הינן תוצאה של נפילות וחבלות שספגו המכשירים. אין דוגמה טובה מזו שלפנינו לניצול ציני של תאגיד רב-עוצמה את בורות הצרכן ואת אזלת ידו”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עדי פורת ומורן שרביט מינס.

טרם הוגש כתב הגנה.