הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פלאפון: מחייבת בתשלום השתתפות עצמית עבור תיקון מכשירי סלולר למרות ששילמו מראש אחריות מורחבת

19:06 18.03.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ב- 16 במארס 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ פלאפון תקשורת.

התובע, עדי ליבוביץ, אומר בכתב התביעה כי בינואר 2016 רכש מכשיר סלולרי של חברת LG מדגם G4 מאת חברת גילתוראן בע”מ.

הוא שילם לחברה סכום של 2,168 ₪ כשסכום זה כלל תוספת מחיר “וזאת על-מנת לקבל אחריות מורחבת למכשיר לפיה תתוקן כל תקלה במכשיר ללא כל תמורה וזאת לתקופה של 24 חודשים ממועד הרכישה”.

התובע קיבל במעמד הרכישה את “כתב שירות לצרכן” מאת חברת סלדון לבורטוריס (2000) בע”מ, אחת ממעבדות הגדולות בארץ בתחום תיקון מכשירים סלולריים בו היא התחייבה כאמור.

באמצע חודש אפריל 2016 התקלקל המכשיר. הוא פנה טלפונית לסלדון ונציג החברה אמר לו כי חברת פלאפון תקשורת רכשה את כל הפעילות של חברת סלדון בתחום תיקון המכשירים הסלולריים ועל כן עליו לפנות לאחת מתחנות השירות של חברת פלאפון לצורך התיקון.

בעקבות כך הוא הגיע לתחנת השירות של פלאפון ברחוב יגאל אלון 76 בתל אביב. בתחנת השירות הוא נדרש לשלם סכום של 200.01 ₪ כדמי השתתפות עצמית עבור התיקון.

“כאשר טען המבקש בפני הנציג כי בידיו תעודת אחריות ולפיה הוא פטור מתשלום מסר לו הנציג כי תעודת האחריות אינה רלבנטית וכי ‘כולם משלמים את דמי ההשתתפות העצמית עבור התיקון‘.” [ההדגשה – במקור].

טרם הוגש כתב הגנה.