הדיווח המיידי של בזק בערב שבת, כ- 20 דקות לפני כניסת השבת

ביום שישי (14.7.2017), ערב שבת, בשעה 19:10, כעשרים דקות לפני כניסת השבת, הוציאה בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ דיווח מיידי לבורסה לניירות ערך ולרשות לניירות ערך. המועד והשעה הם לפי מה שנכתב באתר הבורסה.

מדובר במה שמוגדר ‘דו”ח מיידי על אירוע או עניין החורגים מעסקי התאגיד הרגילים’ לפי תקנה 36(א) לתקנות ניירות ערך (דו”חות תקופתיים ומיידיים), תש”ל – 1970.

בהודעה נאמר:

“הנדון: חקירת רשות ניירות ערך

בהמשך לדיווחים המיידים שפרסמה החברה בימים 20 ,22 ו – 23 ביוני וביום 11 ביולי 2017 בדבר חקירת רשות ניירות ערך, החברה מודיעה כי ביום 13 ביולי 2017 התקבלו בבית-משפט השלום בתל- אביב יפו, החלטות בדבר שחרור בתנאים מגבילים של מספר חשודים בחקירה, ביניהם מר שאול אלוביץ, בעל השליטה ויו”ר דירקטוריון החברה, מר אור אלוביץ, דירקטור בחברה, והגב’ סטלה הנדלר, מנכ”ל החברה. תנאים אלו כוללים, בין היתר, חובת שהיה במעצר בית עד ליום 21 ביולי 2017 ,מגבלות על מגעים עם עובדי קבוצות בזק ויורוקום ונושאי משרה בהן, וכן מגבלות נוספות. כמו כן, שוחררו בתנאים מגבילים נושאי משרה נוספים בחברה”.

חברת בזק – באמצעות עו”ד שלי ביינהורן, ס. יועמ”ש מטה ומזכירת הקבוצה, בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ – שמאז מעצר הבית של עו”ד לינור יוכלמן, הממונה על האכיפה הפנימית ומזכירת התאגיד בזק חתומה על כל ההודעות לשני הגורמים הללו – מציינת בהודעה כי “התאריך והשעה בהם נודע לתאגיד לראשונה על האירוע או העניין: 13.7.2017 20:00”.

אני מבין את כל הרגישויות של החברה בתקופה זו לרבות היעדרם של כמה מראשיה (בעקבות מעצרי הבית) אבל מיום חמישי בשמונה בערב ועד 23 שעות לאחר מכן, עד סמוך לכניסת השבת, לא מצאו את הזמן לדווח לבורסה ולרשות לניירות ערך מה שפורסם ביום חמישי בכל כלי התקשורת. במהלך כל יום שישי היו דיונים בחברה על הודעה כל כך פשוטה?