האצלת סמכות רשות התקשוב למשרד הבריאות מול בתי-החולים הממשלתיים

רשות התקשוב הממשלתי (במשרד ראש הממשלה) פירסמה לאחרונה מסמך העוסק בהאצלת סמכות רשות התקשוב למשרד הבריאות מול בתי-החולים הממשלתיים. ההנחייה נכנסה לתוקף בסוף שנת 2016.

עדי שנאן מרשות התקשוב כותב במסמך כי מטרת המסמך היא “להנחות את קהל היעד בדבר האצלת סמכות רשות התקשוב הממשלתי למשרד הבריאות מול בתי-החולים, על ריכוז תוכניות העבודה בנושאי מחשוב והטמעת המתודולוגיה לניהול מחזור חיי מערכת מידע, בכלל וההנחיות לניהול מחזור חיי מערכת, בפרט” וכי “הנחיה זו מהווה נוהל עבודה רוחבי”.

בהחייה נאמר בין היתר כי “אגף בריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות אחראי להובלת ומימוש תכנית העבודה בתחום התקשוב עבור מערכות הליבה ופרוייקטים/מכרזים נוספים לפי סדר עדיפות ורגולציה בבתי-החולים הממשלתיים.

“האגף עוסק בפיתוח ותחזוקה של מערכות טכנולוגיות על פי מתודולוגיה משרדית בכפוף להנחיות רשות התקשוב. האגף מדווח על תכנית עבודה זו לרשות התקשוב במסגרת סקר תכניות עבודה כחלק מתכנית העבודה הכוללת של משרד הבריאות ובתיאום עם חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים.

“על רשות התקשוב למלא את תפקידיה ולהפעיל סמכויותיה,  כפי שהוגדרו בהחלטת הממשלה בקביעת סטנדרטים וריכוז תוכניות עבודה שנתיות, גם לגבי בתי-החולים הממשלתיים הכלליים,  הגריאטריים והפסיכיאטריים המוגדרים כיחידות סמך.

“הדימיון הרב בין צורכי התקשוב בבתי-החולים והסתמכות על מערכות המידע המרכזיות המפותחות באגף בריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות (בפרט מערכות הליבה – נמ”ר, מזור ותיק קליני) מבדילים משמעותית את יחידות המחשוב של בתי-החולים הממשלתיים משאר יחידות מחשוב ביחידות הסמך במשרדי הממשלה האחרים.

“על כן, רשות התקשוב הממשלתי בתיאום עם משרד הבריאות החליטה להאציל את סמכויותיה על האגף לבריאות דיגיטלית ומחשוב/מב”ר בנוגע לבתי-החולים הממשלתיים בנושאים הנ”ל.”.

בהמשך נאמר כי מנהלי מערכות המידע בבתי-החולים הממשלתיים ימנו מטעמם גורם מרכז לנושא תכניות עבודה ומתודולוגיה לניהול פרוייקטי מחשוב [“נאמן תוכניות עבודה מחשוב”]. לצורך ביצוע התהליכים השונים,  יעמוד נאמן תוכניות עבודת מחשוב בקשר עם נאמן תוכניות העבודה בבית-החולים ועם צוות PMO במשרד הבריאות/אגף בריאות דיגיטלית.