האם נמשכים שיבושי הסלולר בדרום הארץ?

לאחרונה היו דיווחים שונים לגבי שיבושים לשידורי הסלולר בדרום הארץ בעקבות פעילותו של צבא מצרים בחצי האי סיני נגד אנשי דאעש הפעילים באיזור. מערכת הביטחון ומשרד התקשורת היו פעילים בנושא מול המצרים.

בהזדמנות זו הכיר שר התקשורת איוב קרא את מי שהיה קצין הקשר והתקשוב של צה”ל, נתנאל (נתי) כהן והרושם שהותיר בו הקשר”ר גם לשר קרא להביא למינויו למנכ”ל המשרד עם פרישתו מצה”ל.

ביום רביעי, 20.6.2018, השיב שר התקשורת לשאילתה של ח”כ עאידה תומא סלימאן בנושא שידורי המונדיאל. לאחר שהציגה שאלה נוספת לשר התקשורת, עלה לדוכן ח”כ סעיד אלחרומי והציג לשר שאלה בנושא אחר לגמרי: שיבושי סלולר בדרום הארץ. הדברים הבאים הינם מתוך פרוטוקול הישיבה (כפי שמתפרסמים באתר הכנסת):

“תודה. אדוני היושב-ראש, כבוד השר, הקליטה הסלולרית ביישובי הנגב, זה חודשים רבים שהיא משובשת והאזרחים שם סובלים קשות בנושא הזה. פורסם שהסיפור קשור לפעילות של צבא מצרים בחצי האי סיני והפעילות הביטחונית שם, אבל זה נמשך ונמשך. כל היישובים דרומית לבאר שבע – בעצם יש בעיה קשה מאוד בקליטה הסלולרית ושיבושים יומיומיים בטלפונים שם. יש פתרון? האם אתה יכול לבשר לנו על התקדמות בנושא הזה?”

תשובת השר איוב קרא: “לגבי חבר הכנסת סעיד – תראה, בעניין הזה פחות אני יכול לדבר כי אני בתוך העניינים שם והדברים מאוד רגישים. אני פחות יכול להתייחס אליהם באופן שישביע את רצונך.

“מה שכן, זה לא תלוי בנו, אנחנו לא הצד שגורם להפרעות. אז יש גורמים אחרים בעלי עניין שהם גורמים לכל המצב הזה. שמענו והיינו שם וגם ניהלנו משאים ומתנים באזור כדי שלא יהיו הפרעות. “אני רק יכול לומר לך, אני שמעתי מחדש את התלונה שלך כי אחרי שטיפלנו והכול בא – בעצם מה שהיה, אין משהו חדש – בסך הכול היה תיקון ושמעתי מכל ראשי הרשויות שהכול בסדר. אם עדיין יש הפרעות, תפנה אלי בתלונה מידית ואני מבטיח לך שאני אטפל חזרה, כמו שטיפלתי וקיבלתי תשובות מכולם שהכול בסדר. כנראה שאלה מקומות שלא קיבלתי מהם תלונות. אם יש תלונות, אשמח לטפל בזה ואפעל”.

* יצויין כי ב- 6 במארס 2018 הציג ח”כ אלחרומי שאילתה לשר התקשורת: “בשבועות האחרונים ישנם שיבושים מתמשכים בקליטה הסלולרית ביישובי הדרום , ותלונות רבות מגיעות מכלל הישובים. רצוני לשאול: האם הבעיה ידועה ומטופלת? אם כן – מה מקור התקלה?”.

המועד האחרון למתן תשובה היה 2 במאי 2018 אולם לפי אתר הכנסת השאילתה הזאת [כמו מספר שאילתות אחרות שהיו צריכות לקבל תשובה באותו מועד משר התקשורת] – טרם נענתה.