האב של אחת מקורבנות מתקפת הטרור בפאריס תובע את פייסבוק, טוויטר וגוגל

Reynaldo Gonzalez האב של הסטודנטית הצעירה Nohemi אחת מהקורבנות של מתקפת הטרור בפאריס בחודש נובמבר 2015 תובע את פייסבוק, טוויטר וגוגל משום שלדבריו החברות הללו “איפשרו ביודעין” למדינה האיסלמית (דאעש) לגייס חברים וכספים למימון פעילות טרור, “להפצת תעמולה קיצונית” וסיפקו “תמיכה חומרית” לקיצונים – וזאת בניגד לחוק.

התביעה הוגשה ביום שלישי האחרון (14.6.2016) ב- U.S. District Court in the Northern District of California.

מדובר בתביעה דומה לזו שהוגשה בחודש ינואר האחרון נגד טוויטר ע”י אשתו של קבלן שנהרג בירדן.

החברות Facebook ו- Twitter פירסמו למחרת הצהרות (נפרדות) בהן הן טוענות שהתביעה חסרת בסיס וכי המדיניות המוצהרת של שלוש החברות הנתבעות היא נגד חומר קיצוני. לדבריהן הן מעסיקות אנשים שתפקידם לבדוק טענות על חומרים ותכנים קיצוניים ולפעול בשיתוף עם רשויות אכיפת החוק בנושא.

חברת Google אמרה כי לא תגיב על הנושא העומד עתה בפני ערכאה משפטית אך ציינה כי היא פועלת נגד פרסומים כאלה במנוע החיפוש שלה.

עפ”י החוק האמריקני, חברות אינטרנט פטורות בדרך כלל מאחריות וחבות לחומר המתפרסם ע”י משתמשים ברשתות שלהן. ואולם, מומחה משפטי ציין כי אין המדובר במה חברי דאעש מעלים לאתרים הללו אלא שהחברות האמריקניות בכלל מאפשרות ל- ISIS להשתמש ברשתות המדיה החברתית שלהן לגיוס ולפעילויות הארגון.

בתביעה נאמר עוד כי YouTube שבבעלות Google חולקת עם ארגון המדינה האיסלמית הכנסות מפרסומות המוצגות יחד עם קטעי הוידיאו של דאעש.