דיווח: למרות ניסיונותיו של דונלנד טראמפ ‘לשכנע’ את Apple להחזיר את הייצור שלה לאמריקה, יצרני הרכיבים ל- iPhone באסיה אינם מעוניינים ללכת בעקבותיה

18:47 31.12.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , , , ,

לפי דיווח ב- qq, למרות ניסיונותיו של הנשיא המיועד דונלנד טראמפ ‘לשכנע’ את חברת Apple להחזיר את ייצור מוצריה לאמריקה כדי להגדיל תעסוקת האמריקנים, רבים מיצרני הרכיבים ל- iPhone באסיה אינם מעוניינים ללכת בעקבותיה ולהעביר הייצור של הרכיבים לאמריקה גם כן, במידה והיא תחליט לעשות זאת.

לפי דיווח נוסף ב- AppleInsider, נראה כי חברת Foxconn היא הספקית היחידה שהשקיעה עד כה זמן לבדוק אפשרות זו ואת המשמעויות הלוגיסטיות והכלכליות הכרוכות בצעד כזה.

בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית גרמה לחברת אפל לבדוק בקרב שותפיה לייצור האייפון (חברות דוגמת  Foxconn ו- Pegatron) האם ניתן להעביר חלק משרשרת האספקה של האייפון לארה”ב.

נראה כי המניע של הנשיא הנבחר להעביר את תהליך הייצור של אפל לארצות הברית – הגם שהינה מתוך כוונות טובות – מתעלם מהמורכבות של פעילויותיה של חברת אפל. עצם הרעיון של רילוקיישן למפעלים סינים מתמחים לארצות הברית ולאחר מכן העסקת אלפי עובדים מיומנים  חדשים לצורך כך הוא רחוק מלהיות ריאלי. חברת אפל חוותה בעיות בייצור ה- Mac Pro שלה בארה”ב, כפי שדיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

בהתחשב בכך שיותר מ- 100 מיליון מכשירי iPhone נמכרים מידי שנה, אזי אפל חייבת להסתמך על שרשרת האספקה הסינית המיומנת שנבנתה מהיסוד והגיעה לייצור מוצרי אלקטרוניקה צרכנית בכמויות אדירות.

ב- 23 בנובמבר 2016 דיווחתי בחלון המבזקים כי דונלד טראמפ אמר לטים קוק מנכ”ל Apple: “תבנה מפעל גדול בארה”ב; זה יהיה ‘הישג משמעותי’ אם אפל תעביר את הייצור שלה לארצות הברית”.

ב- 10 בנובמבר 2016 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה כי טים קוק כתב במזכר לעובדי Apple בעקבות זכייתו של דונלד טראמפ: “אנו מתקדמים קדימה יחדיו” וקרא להם “להיות בטוחים שכוכב הצפון של אפל לא השתנה”; בפנייתו לעובדים הוא לא ציין את שמו של טראמפ או הערות טראמפ לגבי החברה. בעבר התבטא טראמפ נגד החברה על כך שהיא מייצרת מוצרים שלה מחוץ לגבולות המדינה ואמר כי לכשייבחר יחייבה להחזיר את הייצור לגבולות ארה”ב.