דיווח: ישראל מטילה מגבלות שונות (כולל איסור הכנסת מחשבים ניידים) לעזתים המורשים להיכנס לישראל

09:23 11.08.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר המזרח התיכון

תגים:

Fares Akram  כתב סוכנות החדשות AP ברצועת עזה דיווח ב- 8 באוגוסט 2017 כי החל מהאחד באוגוסט ישראל מטילה שורה של מגבלות שונות לעזתים המורשים להיכנס לישראל (בין אם לצורך מעבר לגדה המערבית, בדרכם ליציאה מהארץ או לשהייה בישראל מסיבות שונות, מאושרות). המגבלות אינן מתייחסות לזרים שאינם עזתים.

בין המגבלות הללו: הכנסת מחשבים נישאים, מזוודות קשיחות, שמפו לשיער ומשחות שיניים לארץ.

לדברי הכתב, ישראל טוענת כי הדבר נעשה משיקולי ביטחון. מהנדסים, עיתונאים, אנשי עסקים ופעילי זכויות אדם נאלצים להשאיר מאחור את המכשור האלקטרוני שלהם הנחוץ להם לצורכי עבודה.

הכתב אומר כי ההנחיות פורטו במייל שהגיע לידיו ונאמר בהן בין היתר כי סוחרים פלסטינים, עובדי סיוע ואנשים שיעדם ירדן מותר לשאת עימם רק טלפונים ניידים ולא דברי מזון (זולת במקרים של חולים שיכולים לשאת עימם כמות מזון לצריכה אישית). לדבריו, המייל נשלח ב- 19 ביולי לארגוני סיוע בינלאומיים הפעילים ברצועת עזה ונחתם ע”י קצין במשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ”ש). למחרת, טוען הכתב, נשלח מייל מעודכן המדגיש כי כל הפרוצדורות הללו ישימות לגבי אנשים העוזבים את הרצועה ולא לאלה הנכנסים אליה.

בידיעה מצויין כי ביום ראשון האחרון (6.8) נאסר על כתב פלסטיני של סוכנות הידיעות AP להכניס את המחשב האישי שלו לעזה. נאמר לו כי כאשר ירצה לצאת מעזה, לא יורשה לקחת את המחשב עימו (במקרה ויכניסו לרצועה).

בתגובה רשמית של מתפ”ש לסוכנות AP נאמר כי הנחיות הנסיעה של העזתים נקבעות ע”י שירותי הביטחון הישראלים והן עודכנו לאחרונה. מקרים חרידגים ייבחנו לגופם.

כ- 6,500 תושבי עזה עוברים במעבר ארז מידי חודש, כמחצית ממספרם אשתקד.