דיווח: יצרני מחשבים אישיים צפויים להעלות מחירים ברבע השלישי של 2017; יצרני המחשבים הניידים יעלו מחירי מוצריהם ב- 5-15 אחוזים ברבע השני השנה

גורמי תעשייה בטאיוואן מעריכים כי יצרני המחשבים האישיים צפויים להעלות מחירים ברבע השלישי של שנת 2017 כאשר יחלו בשיווק דגמים חדשים המצויידים במעבדי Kaby Lake. צעד זה משקף את עליות המחירים של רכיבים שונים.

בחודש פברואר האחרון אמר Gianfranco Lanci מנהל הפעילות הראשי של חברת Lenovo כי בשל במחסור ברכיבים למחשבים אישיים לא חל כל שיפור ולפיכך החברה תעלה את מחירי המחשבים האישיים שלה.

Jerry Shen מנכ”ל חברת Asustek Computer אמר לאחרונה כי בין האתגרים הגדולים ביותר של החברה לשנת 2017 יהיה נושא העלייה במחירי הרכיבים. גם אסוס צפוייה להעלות השנה את מחירי המחשבים האישיים החדשים מתוצרתה.

לדברי גורמי תעשייה בטאיוואן המחסור ברכיבים צפוי גם להגביר את הלחץ על יצרני המחשבים הקטנים יותר משום שהיצרנים הגדולים יגדילו הזמנותיהם לרכיבים ויזכו לעדיפות באספקה מצד יצרני הרכיבים.

אותם גורמים מעריכים כי יצרני המחשבים הניידים צפויים להעלות את מחירי מוצריהם בשיעורים שבין 5% ל- 15% ברבע השני של שנת 2017 בשל המחסור ברכיבים. מחסור זה נובע מהביקושים הגוברים של יצרנים טלפונים ניידים (סמרטפונים) לרכיבים ומהעברת הדגש של יצרני הרכיבים לייצור מוכוון לתעשיית הסמרטפונים.

עפ”י ההערכות, למצב זה תהיה השפעה על היקפי המכירות של מחשבים ניידים בשנה זו כשכעת מדברים על מכירות של רק 140-150 מיליון יחידות שיימכרו במהלכה של שנת 2017 כולה.