דיווח: טייוואן מתכוונת להאיץ את יכולות הלוחמה הסייברית שלה

דיווחים בעיתונות המקומית בטייוואן שהתפרסמו ב- 2 בספטמבר 2012 מצביעים על כך שטייוואן מתכוונת להאיץ את יכולות הלוחמה הסייברית שלה כמשקל נגד לאיומים המתמשכים מצד האקרים סיניים המנסים לפגוע באתרי ממשלה ואבטחה במדינה.

העיתון Liberty Times כתב כי למרות הקיצוצים המתוכננים בתקציבי הצבא בשנה הבאה לאור המצב הכלכלי הרי שטייוואן מתכוונת דווקא להרחיב את יחידות הלוחמה הסייברית שלה ב- 2013. העיתון מסתמך על הצעת תקציב שהוגשה ע”י ה- National Security Bureau לאישור הפרלמנט.

בשישה החודשים הראשונים של שנה זו היו יותר ממיליון התקפות של האקרים על אתר האינטרנט של ה- National Security Bureau מה שהפך אותו לאחד מאתרי המימשל המותקפים ביותר בטייוואן. עם זאת העיתון טוען כי כל ההתקפות אותרו ונחסמו ולא בוצעה כל פריצה ממשית לאתר.

העיתון מספר עוד כי בדו”ח – העוסק בהתעצמות הצבאית המתמשכת של סין – שהועבר ע”י ה- National Security Bureau לפרלמנט בטאיפה הבירה הדגישה הסוכנות את איומי הלוחמה הסייברית מצידה של סין.

יכולות הלוחמה הסייברית הסיניות מאורגנות ע”י יחידות של הצבא והממשלה בסין, נאמר במסמך.

סין עדיין רואה בטייוואן חלק מהטריטוריה שלה הממתין לאיחוד, גם ע”י כוח אם נחוץ, וזאת למרות יותר מ- 60 שנות עצמאות של טייוואן מאז הפיצול בין שתי המדינות ב- 1949 בסופה של מלחמת אזרחים.