דיווח: חברת הזנק ישראלית StoreSmarts סיפקה בחינם לארגון אופוזיציה ברזילאי שאירגן הפגנות אנטי-ממשלתיות כלי אנליטי למדידת מספר המשתתפים באירועים

23:07 19.03.2016

קטגוריות: ברזיל (BRIC) טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

האתר ZDNet דיווח כי חברת הזנק ישראלית StoreSmarts סיפקה בחינם לארגון האופוזיציה הברזילאי Movimento Brasil Livre, MBL — שאירגן את ההפגנות האנטי-ממשלתיות ב- São Paulo  בימים האחרונים – כלי אנליטי למדידת מספר המשתתפים באירועים.

הרעיון המרכזי הוא שיהיה מבחן אובייקטיבי למדידת מספרם של האנשים המשתתפים באירוע מסוג כלשהו. עד כה נאלצו מארגני המחאות בברזיל להסתמך על הערכות של רשויות מקומיות ואמצעי התקשורת כדי לקבל הערכות לגבי מספר המשתתפים כשלעיתים יש לגופים המווחים הטייה פוליטית לגבי הנתונים שהם מפרסמים.

לפי הדיווח, התמורה היא חשיפה שיווקית לחברה וליכולותיה. המערכת הוצעה ע”י המשווק הברזילאי SmartLok של החברה הישראלית.

הטכנולוגיה המדוברת היא נתב נייד ויישומון אשר בדרך כלל קמעונאים עושים בו שימוש לנטר, לנתח ולספק תובנות לגבי התנהגות צרכנים וזאת באמצעות איתור אותות WiFi ממכשירים ניידים באיזור מוגדר. המערכת מתחשבת רק בטלפונים חכמים (סמרטפונים) ומתעלמת ממכשירים אחרים דוגמת נתבים ומחשבים ניידים. החישובים נעשים בזמן אמת.

המערכת מסוגלת לומר כמה זמן הסמרטפון – ולפיכך הבעלים שלו – היה באיזור הממופה. יחד עם זאת המערכת אינה אוגרת נתונים לגבי משתמשים אינדיבידואלים.

לדברי מנכ”ל החברה אייל בן אליהו במשך שבע שעות מיפתה המערכת את ההפגנות ב- Avenida Paulista, האיזור המרכזי של סן פאולו. הוא ציין כי חברתו מייחסת חשיבות רבה לפעילותה בברזיל כשוק גדול.