דיווח: התגלה וירוס מחשבים במל”טים אמריקנים המופעלים בשדות הקרב

המגזין האמריקני Wired מדווח בכתבה בלעדית ב- 7 באוקטובר 2011 כי התגלה וירוס מחשבים במטוסים ללא טייס Predator ו- Reaper המופעלים מרחוק מבסיס חיל האוויר האמריקני  Creech Air Force  Base שבמדינת נבדה למשימות שונות באפגניסטן ובעיראק וכן במקומות נוספים.

ככל הנראה הוירוס לא פגע עד כה בפעילות השוטפת של המל”טים ולא הועבר מידע סודי ומסווג מהם לגורם זר כלשהו.

כל הניסיונות למחוק את הוירוס נכשלו והוא שב ומופיע מחדש.

ב- 20 בדצמבר 2009 פירסמתי ידיעה לפיה ” הפנטגון: תוקן כשל האבטחה שאיפשר למתקוממים בעיראק להשתמש בתוכנה פשוטה כדי לבצע האקינג למטוסים ללא-טייס של צבא ארה”ב.

פקיד בכיר במשרד ההגנה האמריקני שביקש שלא יזוהה בשמו אמר לעיתונאים כי כשל האבטחה שאיפשר האקינג למל”טים של צבא ארה”ב הוא דבר ישן שכבר תוקן. הוא אמר את הדברים בתגובה לדיווח של העיתון Wall Street Journal .

בדיווח של העיתון נאמר כי מתקוממים שיעים בעיראק, כנראה בתמיכה איראנית, השתמשו בתוכנה פשוטה שעולה באינטרנט 25.95 דולרים (דוגמת SkyGrabber) כדי ליירט קטעי וידאו חי מהמטוס ללא-טייס Predator האמריקני, דבר העשוי לסייע להם במידע הנחוץ כדי להתחמק מהצבא האמריקני או לנטר פעילויות שלו.

יחד עם זאת אין ראיות לכך שהמתקוממים הצליחו להשתלט על המל”טים או להתערב בפעילות הטיסה שלהם.

דובר הפנטגון סירב להגיב על הפרטים בדיווח של העיתון. הוא הסתפק באומרו כי השימוש הנרחב במטוסים ללא טייס בעיראק ובאפגניסטן מספק “עיניים בשמיים” המסייעות באיתורו של האויב ומסייע לכוחות האמריקנים בשטח להישמר טוב יותר.

“כל יכולת הינה בעלת יתרונות, חסרונות, תועלות וחולשות אפשריות”, אמר הדובר. “כשמפתחים את הטכנולוגיות הללו יש להביא בחשבון כיצד יגיב האויב על הטכנולוגיה שברשותך. אשר על כן יש לנו תהליך בחינה קבוע לא רק לשפר את היכולת אלא גם להתמודד עם נקודת תורפה כלשהי.

סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי פקיד במשרד ההגנה האמריקני שביקש שלא יזוהה בשמו אמר כי מקצת מסרטי הוידאו של המל”טים – ובמיוחד הקטעים הרגישים יותר – מוצפנים באופן קבוע”.