דיווח: הרשות הפלסטינית האריכה ב- 20 שנים נוספות את הרישיונות (נייחים/ניידים) של חברת PalTel תמורת 290 מיליון דולר

ביום רביעי 28 בדצמבר 2016 פירסמו (בנפרד) סוכנות הידיעות רויטרס וסוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA ידיעות על כך שהרשות הפלסטינית האריכה ב- 20 שנים נוספות את הרישיונות (נייחים/ניידים) של קבוצת התקשורת הפלסטינית PalTel תמורת 290 מיליון דולר. דיווח על כך התפרסם בחלון המבזקים של אתר זה בערב של אותו היום.

Shukri Bishara שר האוצר הפלסטיני אמר כי מחצית התשלום תשולם מייד עם החתימה על ההסכם והיתרה תשולם בארבע פעימות במהלך תקופה של שנתיים, תשלום בכל שישה חודשים.

שר האוצר הפלסטיני חתם על ההסכם מטעם הרשות הפלסטינית יחד עם Allam Mousa שר התקשורת וטכנולוגיית מידע. מטעם קבוצת פלטל חתם המנכ”ל Ammar al-Aker.

קבוצת התקשורת Palestine Telecommunications  Group, PalTel  הפעילה בגדה המערבית וברצועת עזה כוללת מספר חברות-בנות שונות ובהן חברת הסלולר Jawwal Cellular Communication Company , ספקית שירותי האינטרנט Hadara, חברת הטלפוניה הקווית PalTel, חברת שירותי המדיה PalMedia ועוד. פלטל הנסחרת בבורסה הפלסטינית היא החברה הציבורית הגדולה ביותר. היא הוקמה בשנת 1995 וחברת ג’אוואל הוקמה על-ידה בשנת 1999.

חברת הייעוץ הבינלאומית PricewaterhouseCoopers סיפקה שירותי ייעוץ לרשות הפלסטינית במו”מ עם פלטל קודם לחתימה על ההסכם.

הסכם בין Orange Jordan  לבין Wataniya Mobile  הפלסטינית בשיחות בינלאומיות

לראשונה נחתם הסכם בין חברת Orange Jordan  לבין חברת הסלולר הפלסטינית השנייה Wataniya Palestine Mobile Telecommunications  (או Wataniya Mobile) בשיחות בינלאומיות. ההסכם יאפשר לתושבי ירדן לנהל שיחות עם קרוביהם, חבריהם ושותפיהם העסקיים הפלסטינים.

ההסכם יהיה בתוקף עד סוף חודש אפריל 2017 ויאפשר ללקוחות אורנג’ ג’ורדן לנהל שיחות ללא הגבלה ללקוחות ווטניה בגדה המערבית (ובעתיד – גם ברצועת עזה).

החבילה הספציפית היא של אלף דקות שיחה בחודש או 250 דקות שיחה בשבוע.