דיווח: החזית העממית טוענת שפרצה לטלפונים ניידים בישראל כחלק ממבצע התקפת סייבר נרחב יותר לסולידריות עם האסירים שובתי הרעב

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי הזרוע הצבאית של החזית העממית לשחרור פלסטין [Popular Front for the Liberation of Palestine, PFLP/Abu Ali Mustafa Brigades] טענה ביום שבת 29.4.2017 שפרצה לטלפונים ניידים בישראל כחלק ממבצע התקפת סייבר נרחב יותר לסולידריות עם האסירים הפלסטינים שובתי הרעב בבתי-הכלא בארץ.

בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החזית בערבית נאמר כי יחידה 67 של הזרוע הצבאית (המהווה את צוות האבטחה האלקטרונית) יזמה מספר ‘התקפות סייבר אינטנסיביות’ על אתרים וחשבונות של יחידים ומוסדות בישראל ‘הקשורים לממשלה הציונית’.

לדברי ההודעה, ההתקפות גרמו למחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראשי יחידות אבטחת הסייבר בסוכנויות הביטחון של ישראל.

יצויין כי ההודעה מתייחסת לדיווחים שהיו בישראל לגבי חילוקי דיעות במסגרתם הביעו ראשי גופי הביטחון ביקורת כלפי הרשות הלאומית להגנת הסייבר ובעקבות הפרסומים שהיו בארץ לפיהם הרשות הלאומית להגנת הסייבר “בלמה מתקפת סייבר חריגה בהיקפה על המשק האזרחי”.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית מען – במסגרת הדיווח המתמשך שלה על שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים – דיווחה בנפרד כי ביום ראשון 30.4.2017 התקיימה בעיר רמאללה שְבִיתַּת שֶבֶת בתמיכה באסירים שאורגנה ע”י עובדי חברת הסלולר הפלסטינית Jawwal ושל קבוצת הטלקום והאינטרנט (החברה-האם) פלטל. בשביתת השבת נטל חלק גם מנכ”ל קבוצת פלטל Ammar al-Aker.

קבוצת התקשורת Palestine Telecommunications  Group, PalTel  הפעילה בגדה המערבית וברצועת עזה כוללת מספר חברות-בנות שונות ובהן חברת הסלולר Jawwal Cellular Communication Company , ספקית שירותי האינטרנט Hadara , חברת הטלפוניה הקוויתPalTel , חברת שירותי המדיה PalMedia ועוד. פלטל הנסחרת בבורסה הפלסטינית היא החברה הציבורית הגדולה ביותר שם. היא הוקמה בשנת 1995 וחברת ג’אוואל הוקמה על-ידה בשנת 1999.